בגלל השטות של סמוטריץ' – התרגיל שהיה מפיל את הממשלה נמנע

השטות של חברי הציונות הדתית סיכלה את הפלת הממשלה

לפני מספר דקות עבר חוק האזרחות המתוקן שהוביל ח״כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) בקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת. בתחילה תיכננו באופוזיציה להלחם ולארגן תרגיל שיפיל את הממשלה. התוכנית הייתה להתמגד לחוק ולגרום ולהפוך את ההצעה לאי אימון ובכך לגרום לרעמ להצביע נגד ולהפיל את הממשלה, אלא שרוטמן התעקש לתמוך בחוק ובכך הציל את הממשלה.

כזכור לפני כחצי שנה האופוזיציה סירבה להתגייס להעברת חוק האזרחות הקודם שהוגש בעקבות הסכמות של השרה שקד עם נציגי התנועה האיסלאמית על איחודם של אלפי משפחות פלסטיניות בזכות שיבה שקטה והותיר את הסמכות לאיחוד משפחות בידה של שרת הפנים הנתונה לסחיטה מצד רע״מ.

כבר מהרגע הראשון סיעת הציונות הדתית דרשה להכניס סעיפי שקיפות ומכסות מקסימום לחוק האזרחות ולתקנו כך שלא ניתן יהיה לפרוץ את מסגרת איחוד המשפחות שהיה נהוג בשנים האחרונות.

נוסף לכך, החוק המתוקן כולל פסקת מטרה הקובעת כי מטרת החוק היא לשמור על מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ולקדם אינטרסים של ביטחון לאומי.

לאחר ביקורת שהושמעה כנגד מפלגות הימין על הפלת החוק לפני חצי שנה, הערב הובהר כי מפלגות הימין קיבלו החלטה נכונה וציונית שמנעה העברת חוק שהיה מרע את המצב והצליחה להעביר חוק טוב בהרבה שמחזק את זהותה הציונית והיהודית של מדינת ישראל.

יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ*׳: ״שמחה רוטמן הוביל עבודה מדהימה למען מדינת ישראל. עם ישראל מודה לך על עמידתך האיתנה למען שמירת זהותה היהודית והדמוקרטית של מדינת ישראל.״

עוד הוסיף סמוטריץ׳:״היום עשינו צעד חשוב, וחיזקנו דרך חוק האזרחות המחודש את מדינת ישראל כמדינה יהודית. במקצועיות ונחישות הכנסנו את סעיף המטרה והעברנו את סעיפי השקיפות והמכסות שימנעו את הפירצה בחוק המאפשר איחוד משפחות של אלפי פלסטינים ומכניס אותם בדלת האחורית בזכות שיבה זוחלת לתוך מדינת ישראל.

עוד הישג חשוב של החוק הוא בהבנה שהשמאל לא יפיל את הממשלה ויהי מה.
אם הנציגים שהגיעו מהימין רק ירצו, יש להם יד חופשית לעשיה לאומית.

לחברי הימין, נגמרו התירוצים: פסקת ההתגברות, אביתר, חומש, ההתיישבות הצעירה, יהוד הנגב והגליל, תיקון הוראות הפתיחה באש, תיקון מערכת המשפט, קיזוז משכורות מחבלים ועוד מחכים לכם. אם הממשלה הרעה הזו לא תיפול עוד קודם לכן, נהיה כאן גם במושב הבא כדי להזכיר ולדרוש זאת מכם.״ סיכם סמוטריץ׳.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. בקיצור סמרטוטוביץ ובנט שניהם זבל עובדים עלינו. ינעאל אבוק

    כיפות סרוגות עמלק ממש כך

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב