בגלל חיסון: תינוקת אושפזה בטיפול נמרץ

הוריה בקריאה לכל ההורים: אל תקלו ראש אלא תחסנו את ילדיכם. תאמינו לנו, זה מציל חיים!"

יחיעם וג'וליה האוגארד סעדון הגיעו יחד עם ביתם מיקה בת השבעה חודשים למיון ילדים כאן "דנה-דואק" כשהיא עם חום ומרפס בולט – סימנים המחשידים לדלקת קרום המוח. בבירור שנערך עלה כי מיקה לא חוסנה בחיסוני השגרה הניתנים במסגרת מרפאת טיפת חלב. מצבה הדרדר והיא עלתה לאשפוז ביחידה לטיפול נמרץ ילדים.

ד"ר אפרים שדות, מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים מתאר: "התינוקת הגיעה אלינו במצב מסכן חיים עם חום גבוה, אפטיות, וישנוניות יתר. בבדיקות שערכנו לה התברר כי היא סובלת מדלקת חיידקית על רקע חיידק הפנומוקוק ומיד החלה בקבלת טיפול אנטיביוטי מתאים".

המומים, ממיטת חוליה של הבת הפעוטה כאן בבית בחולים, מסבירים ההורים: ״כשמיקה נולדה, היו לנו הרבה שיחות והתלבטויות לגבי עניין החיסונים. כיוון שאנחנו אנשים המאמינים שלגוף יש את היכולת לרפא את עצמו בצורה טבעית וללא עירוב של תרופות או חומרים כימיים החלטנו שיהיה טוב בעבורה שתגדל בלעדיהם. כעת אנו מבינים כעת כמה ברי מזל שמיקה אובחנה בזמן וטופלה נכון. עצם המחשבה שהסיפור הזה יכל להיגמר ובכך שנאבד אותה הוא קשה לנו לעיכול. כהורים אנחנו לוקחים אחריות על חייו של מישהו אחר וזה נעשה מתוך מחשבה ואהבה ורצון לא לפגוע בדבר היקר לנו מכל. כעת אנו קוראים לכל ההורים: אל תקלו ראש אלא תחסנו את ילדיכם. תאמינו לנו, זה מציל חיים!" .

פרופ' גליה גריסרו, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בילדים מדגישה: "חיסון הפרבנר לתינוקות עד גיל שנה מונע זיהומים פולשניים של חיידק הפנומוקוק ומוריד בצורה דרסטית את שיעור המחלות ממנו. חשוב לתת את החיסון הזה כמו את שאר החיסונים בזמן כי עיקר התחלואה במחלות הללו הם בשנתיים הראשונות לחייו של התינוק. אני קוראת להורים שלא חיסנו לחזור ולהתחסן וגם למתנגדי חיסונים להתפכח ולחסן, שאחרת המקרה הבא יהיה בלתי נמנע".

מיקה צפויה לעבור מהיחידה לטיפול נמרץ ילדים למחלקת ילדים שם תקבל את המשך הטיפול התומך ותשוחרר לביתה בימים הקרובים, נאחל לה בריאות טובה!.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *