בגלל לפיד וברק: ביקור נתניהו באמירויות טורפד

ראש הממשלה בנימין נתניהו היה צפוי לבקר היום באיחוד האמירויות אך בשל קשיים בתיאום טיסתו במרחב האווירי של ירדן הביקור נדחה

ראש הממשלה בנימין נתניהו היה צפוי לבקר היום באיחוד האמירויות אך בשל קשיים בתיאום טיסתו במרחב האווירי של ירדן הביקור נדחה. הקשיים הללו נבעו ככל הנראה מביטול ביקורו של יורש העצר הירדני בהר הבית עקב מחלוקת בנושא סידורי הביטחון והאבטחה במקום. בשעה האחרונה הודיעה ירדן כי היא מאפשרת את טיסת רה״מ בשמי ירדן אך מאחר שההודעה התקבלה באיחור – סוכם ע״י ראש הממשלה ויורש העצר של איחוד האמירויות השייח מוחמד בן זאיד שהם יתאמו מועד אחר לביקור ראש הממשלה.

רה״מ נתניהו ייפגש אחר הצהריים עם ראש ממשלת צ׳כיה וראש ממשלת הונגריה למפגש פסגה טרילטרלי בנושא קידום שיתופי פעולה בתחומי המחקר, פיתוח וייצור חיסונים.

בישראל היום פורסם כי על פי גורמים בירדן, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד וראש הממשלה לשעבר אהוד ברק ניסו לפעול על מנת "לחמם" את המלך עבדאללה ובכך לטרפד את נסיעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לאיחוד האמירויות.

עוד אתמול נודע ל"ישראל היום" שחוסיין בן עבדאללה היה אמור להיפגש עם לפיד במהלך ביקורו בהר הבית. יש מי שטוענים בפמליית הנסיך כי לאחר שהתברר לאנשי ראש הממשלה שהוא עשוי להיפגש עם לפיד, הם נתלו בתירוץ המאבטחים כדי לטרפד את הביקור של הנסיך.

מקור בכיר בכיר ברבת עמון אמר ל"ישראל היום": "גורמים ישראלים בכירים במערכת הפוליטית וגורמים ביטחוניים לשעבר בישראל פעלו מול רבת עמון לטרפד את ביקורו של נתניהו באיחוד האמירויות בעקבות ביטול ביקורו של הנסיך חוסיין בן עבדאללה בהר הבית".

מלשכתו של לפיד נמסר: "אין לנו מושג במה מדובר, מעולם לא נקבעה שום פגישה כזו". תגובתו של ברק תובא לכשתתקבל. בינתיים, המחלוקות מול ירדן יושרו, אך הביקור באמירוית בוטל מפאת לוח הזמנים הדחוק, הכולל פגישות מדיניות של ראש הממשלה אחר הצהריים עם מנהיגי צ'כיה והונגריה.
כזכור, ראש הממשלה היה אמור להמריא לביקור קצר ולהיפגש עם יורש העצר מוחמד בן-זאיד. עם זאת, גורם מדיני מסר מוקדם יותר כי ‏"יציאת ראש הממשלה לביקור מתעכבת בשל אי אישור נתיב הטיסה על ידי הירדנים. ההערכה היא שהעיכוב שהתגלה רק בסמיכות לטיסה, באהב עקבות ביטול ביקורו של יורש העצר הירדני בהר הבית אתמול שנבע מחילוקי דעות בנושא סידורי האבטחה". הביקור כאמור בוטל סופית, אך שנמצא פתרון מול הירדנים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *