בגלל מעלית השבת: הוגשה תביעת ענק של רוכשים דתיים

התביעה עוסקת בטענות לליקויי בנייה חמורים במגדל מגורים יוקרתי שבנתה חברה מ"קבוצת תשובה", בסך כ – 30 מיליון ₪. ובין היתר נטען בתביעה שבבניין מתגוררות משפחות דתיות.
כאשר רכשו את הדירות הובטח להן , שהמעליות תהיינה עם פיקוד שבת של מכון הלפרין .
אלא שלא אלה המעליות שהותקנו, ולפיכך הינם נאלצים לעלות ולרדת ברגל מקומות גבוהות מאוד בימי שבת וחג

השבוע הוגש לבית המשפט המחוזי בתל-אביב כתב תביעה על סך של כ- 30 מיליון ₪ נגד חברת אלעד ישראל למגורים בע"מ.

התובעים הינם הנציגות של מגדל מגורים יוקרתי בן 18 קומות בקריית יובל בירושלים, וכן עשרות בעלי דירות במגדל זה. את התובעים מייצגים עורכי הדין ורד כהן ורענן בר-און.

תחילתה של פרשה בכתב תביעה קודם שהגיש בעל דירה בבנין, פרופ' לרפואה, שיוצג על ידי עורכי הדין בר-און וכהן. התובע טען אז שבדירתו ליקויי בניה קשים, וכן טען שאבני החיפוי של הבנין אינן תקניות, מתפוררות, אינן מעוגנות כראוי לקירות הבנין ועלולות ליפול לקרקע ולגרום פגיעה בנפש.

החברה הקבלנית התנגדה לטענות אלה, ובית המשפט מינה מומחה מטעמו. מומחה מטעם בית המשפט קבע אז, כי אבני חיפוי במגדל המגורים בוצעו בקיבוע לקוי, ולא על פי פרט של המתכנן. כדבריו :

"קיבוע זה נחזה בעיני כאילתור באמצעות שימוש בברזלי בנין ולא בברגי עוגן ייעודיים. גם החיזוקים נראים אקראיים ולא שיטתיים".
"לנוכח כל האמור לעיל מסקנתי היא, שהוכח, כי בוצע בשיטה הרטובה קיבוע לקוי….. ומכאן שיש לחזק את האבן בשיטה הרטובה בהתאם לפרטי ביצוע של מתכנן השלד האחראי ליציבות הבנין…… עבודה זו יש לבצע באופן מיידי".

בכתב התביעה שהוגש היום לבית המשפט המחוזי טוענים עורכי הדין ורד כהן ורענן בר-און שחלפו כמעט שנתיים מאז הקביעות החמורות מאוד של המומחה מטעם בית המשפט בתביעה הקודמת, והחברה הקבלנית לא ביצעה את התיקונים.

עורכי הדין טוענים לליקויים חמורים גם ברכוש המשותף וגם בתוך הדירות עצמן.כך למשל נטען, כי כבר נפלו אבני חיפוי ובנס לא נגרם אסון עד כה, והנתבעת מנסה "להדביק פלסטר על שבר", ומבצעת ניסיונות תיקון "טלאי על טלאי".

כך למשל נטען, שהדירות עצמן נגועות כבר חמש שנים ברטיבות קשה ביותר, אשר "ניסיונות התיקון" של הנתבעת לא הצליחו לפתור את הבעיה.

כך למשל נטען, שהחניון של מגדל המגורים נבנה באופן לא תקני, לקוי, המהווה סכנה ממשית.
כך למשל נטען לחוסר במעלית, ולעובדה שבשתי המעליות היחידות הקיימות במגדל – קיימים ליקויים רבים.
כך למשל נטען לגובה נמוך של התקרות בדירות המגורים מכפי שמחייב התקן. ועוד ועוד.

מעבר לעלות תיקון הליקויים, דורשים עורכי הדין בר-און וכהן בכתב התביעה תשלום של פיצויים בגין ירידת ערך הדירות לאור הליקויים הקשים הקיימים במגדל המגורים כבר 5 שנים, בלי שיתוקנו.

כתב התביעה מגולל גם את סיפוריהם האישיים של עשרות משפחות לענין עוגמת הנפש שנגרמה להן בגלל הליקויים הקשים שאינם מטופלים כבר חמש שנים על ידי הנתבעת.

כמה מהרוכשים הינם עולים חדשים, אשר עזבו חיים נוחים מאוד בגולה ובחרו לרכוש דירה מהנתבעת ולקבוע במגדל היוקרתי את משכנם. אחרים הצליחו לרכוש את דירותיהם לאחר שנים של עבודה קשה, תוך השקעת חסכונות של עשרות שנים. רובם של הרוכשים – עבור מגוריהם שלהם רכשו. כמה מהם הגשימו חלומם ורכשו את דירותיהם בתקווה להתפרנס מדמי השכירות שיתקבלו מהן. איש איש וחלומו. איש איש וסיפור חייו. איש איש ומאמציו הכבירים על מנת להגשים את העיסקה המשמעותית ביותר עבור כל אדם מן היישוב – רכישת דירה. ולא סתם רכישת דירה – אלא כזו אשר הוצגה בפניהם כדירת יוקרה במגדל יוקרה, מאת הנתבעת, אשר הינה חברת בת של קבוצת תשובה, כדברי הנתבעת : "יש לכם אבא ואמא"…..

לטענת עורכי הדין ורד כהן ורענן בר-און, הנתבעת סיכנה ומסכנת, במודע, חיי אדם, בשל רצונה של הנתבעת לחסוך בעלויות של אבנים תקניות ושל עיגון, תוך התעלמות גמורה מכך שכל אריח, או חלק מאריח, שנפלו כבר, ואף עלולים להוסיף ליפול, בגלל אבן כושלת ובגלל חוסר עיגון ראוי – עלולים לגרום לפגיעה בנפש.

עורכי הדין בר-און וכהן תמכו את כתב התביעה בשורה של חוות דעת מומחים, בתחום הנדסת הבנין, בתחום הנדסת התנועה ובתחום שמאות המקרקעין.

במסגרת תביעתם דורש כל אחד מהתובעים פיצויים בגין ליקויי הבניה, ירידת הערך, עוגמת הנפש ועוד. בנוסף, מתבקש צו עשה לתיקון הליקויים והפגמים ברכוש המשותף, על חשבונה ואחריותה של הנתבעת, ותחת פיקוחו של מומחה מטעם בית המשפט.

טרם הוגש כתב הגנה.

מאלעד ישראל מגורים החדשה נמסר: מדובר בבניין שאוכלס לפני למעלה משש שנים. לא התקבלו אצל החברה תלונות על ליקויים מהותיים, מעבר למקובל בתקופת בדק בבניית בניין מסוג זה.

עו״ד בר און זיהה, כפי הנראה, ״הזדמנות כלכלית״ ופועל לגרור דיירים מן הבניין להליך משפטי מיותר וזאת במקום לנהל דיאלוג עם החברה ולאפשר לה לבדוק את הטענות בשטח בעזרת אנשי מקצוע ולתת מענה מקצועי במידת הצורך.

עו"ד בר און העביר את כתב התביעה לתקשורת בטרם הומצא לחברה. מדובר בתביעת סרק שתתברר בבית המשפט.

חברת אלעד ישראל מגורים החדשה פועלת בסטנדרטים הגבוהים ביותר ומלווה את דייריה לאורך השנים בפרויקטים רבים ברחבי הארץ, וכך עשתה ותמשיך לעשות גם בפרויקט זה.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *