בג"צ קבע: זה הסכום המגוחך שהמדינה תפצה את משפחת סנדק

עו"ד אריאל עטרי מארגון חוננו: "מסר חד משמעי לפיו היא תשלם על כל ניסיון של נציגיה לעכב את פעולותינו להעמדה לדין של האחראים למותו של אהוביה ז"ל"

בית המשפט העליון בשבתו כבית דין גבוה לצדק, פסק כי על המדינה לפצות את משפחת סנדק. מדובר בהחלטה בעתירה שהגישו בני משפחת סנדק באמצעות עו"ד אריאל עטרי המייצג אותם מטעם ארגון חוננו, כנגד המשטרה והפרקליטות. העתירה עוסקת בכך שהפרקליטות עיכבה את מסירת חומרי חקירת מותו של אהוביה ז"ל לבני המשפחה, ורק עתירה בנושא גרמה להעברתן. לאור כך, פסק בית המשפט כי המשפחה תפוצה בסכום של 3,000 שקלים.

בפסק הדין התייחס השופט יוסף אלרון לכך שלאחר שהחליט היועמ"ש הקודם, עו"ד אביחי מנדלבליט, על סגירת התיק כנגד השוטרים המעורבים באירוע בו נהרג אהוביה סנדק, פנתה המשפחה לקבל את חומרי החקירה. המשפחה פנתה ללשכתו של היועמ"ש וכן ללשכת פרקליט המדינה, אך נותרה ללא מענה. לאחר שבועיים בהם לא קיבלה המשפחה תשובה משני הגופים, הגישה את העתירה כנגדם.

השופט אלרון ציין כי בתגובת המדינה לעתירה נמסר "נשלמה הכנת החומרים למסירה לעותקים", ולכן הוא מכריע רק בשאלת הפיצוי שהמשפחה מבקשת לאור העיכוב בביצוע בקשתם. בפסק הדין כותב השופט כי המשפחה פנו בבקשה לקבל עותק מחומרי החקירה אך פניות אלו נותרו ללא מענה. "בנסיבות אלו דומה כי יש טעם בטענת העותרים כי הגשת העתירה מנקודת מבטם נדרשה לקידום המענה לפניותיהם" כתב השופט אלרון בפסק הדין. כאמור, לאור הדברים האלו, נפסק כי המדינה תפצה את בני משפחה סנדק בסכום של 3,000 שקלים על הוצאות המשפט.

עורך הדין אריאל עטרי, שהגיש את העתירה בשם משפחת סנדק ועמותת חננו, מסר בתגובה "הגשת העתירה לבג"צ הייתה מסר מצידנו שאנו מתכוונים להילחם להוציא את הצדק לאור, והחלטת בית המשפט שחייבה את המדינה בהוצאות שלחה למדינה מסר חד משמעי לפיו היא תשלם על כל ניסיון של נציגיה לעכב את פעולותינו להעמדה לדין של האחראים למותו של אהוביה ז"ל".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *