בדיון בעליון: מרזל חזר בו מדבריו

בג"ץ דן בעתירה לפסול את אנשי עוצמה יהודית וראשיה. בן גביר טען כי "נימוקי פסק הדין הקודם עשו מהפכה – לא תהיה אצלנו גזענות". העותרים טענו שנאספו כ-70 התבטאויות שאמר כל אחד מהם

בג"ץ דן הבוקר (חמישי) בדרישה לפסול את מפלגת עוצמה יהודית וראשיה מלהתמודד בבחירות. בדיון אמר עורך הדין איתמר בן גביר מהמפלגה, שבין השאר ביקשו לפסול גם אותו שאם בעבר אישר בית המשפט את חנין זועבי, "אין שום סיבה שלא לאשר את מרזל. אין אמירה אחת שלו שמגיעה לרמת המעשים שלה". מרזל אמר בדיון: "אם אני אמרתי משהו אני חוזר בי".

בן גביר הוסיף שמרזל כשל בלשונו בהתבטאויותיו בעבר, אך השופטת ענת ברון ענתה כי זו לא הפעם הראשונה שהוא התנצל. השופטים טענו כי קשה לקבל את הטענה שמרזל לא היה מודע לתכנים שעולים בעמוד הפייסבוק שלו.

בן גביר ענה שהוא שלח מכתב לחברת פייסבוק בבקשה להוריד את הדף. לטענתו, "נימוקי פסק הדין הקודם עשו אצלנו מהפכה אני עומד בראש הרשימה. ולא תהיה אצלנו גזענות". מרזל אמר לשופטים בדיון כי "אני לא חושב שכל הערבים אותו דבר. יש רעים ויש בסדר שאני יכול לחיות איתם. אגב, גם לא כל היהודים צדיקים. עופר כסיף אויב שלי כמו אחמד טיבי."

עורכת הדין אורלי ארז לחובסקי מהמרכז הרפורמי אמרה שפתח הדיון שהתשתית הראייתית שנאספה מצדיקה את פסילתם של איתמר בן גביר, ברוך מרזל ובנצי גופשטיין. נגד כל אחד מהם נאספו כ-70 התבטאויות. בעוד שלפסילת מיכאל בן ארי בעבר הספיקו 40 התבטאויות. לדבריה, הם מתייחסים לכלל הערבים כאויבים, הם מוקירים את זכרו של כהנא ואין חזרה אמיתית מדבריהם.

נציג המדינה ענר הלמן אמר בדיון שיש פער בין מרזל וגופשטיין לעומת בן גביר שלדעתו אין לפסול. לטענתו הפער הוא בהיקף ובחומרת דבריהם, זאת על אף שבן גביר התקרב לקו האסור. בן גביר הביע חוסר אמון על התשתית הראייתית.

בשבוע שעבר דחתה ועדת הבחירות המרכזית עתירה לפסול את עוצמה יהודית מהתמודדות בבחירות, לאחר שהצבעה בין חבריה הסתיימה בתיקו. גם הבקשות לפסול את איתמר בן גביר, מיכאל בן ארי וברוך מרזל נדחו. את הערעור על ההחלטה הגישו המרכז הרפורמי לדת ומדינה, ומפלגות כחול לבן, העבודה והמחנה הדמוקרטי.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *