בדרך לבחירות? חילופי מהלומות בין גנץ לנתניהו

במכתבו דורש גנץ לקדם תקציב המדינה תוך אישור תקנון הממשלה. "מצב החירום לא מותיר ברירה – דרוש ממשרד האוצר להתחיל מיד בהכנת תקציב 2021", נתניהו לא נותר חייב

ראש הממשלה החליפי בני גנץ פנה לראש הממשלה נתניהו בקריאה לאשר תקציב אמיתי לשנה הקרובה. בהודעה לתקשורת שהוציא גנץ הוא כתב כי שיטת הקופסאות. "פוגעת אנושות בכלכלת המדינה".

במכתבו דורש גנץ לקדם תקציב המדינה תוך אישור תקנון הממשלה. "מצב החירום לא מותיר ברירה – דרוש ממשרד האוצר להתחיל מיד בהכנת תקציב 2021. כל סיכול של אישור התקציב משמעו העדפת שיקולים אישיים על פני טובת אזרחי ישראל", נכתב.

"מתן הסיוע בשיטת קופסאות תקצביות היה פתרון זמני", תקף גנץ ודרש מנתניהו ישירות להנחות את משרד האוצר להכין הצעה לתוכנית כלכלית ולתקציב מדינה שתובא לאישור הממשלה והכנסת לא יאוחר מחודש דצמבר. "חשוב מכל, תהליך אישור תקציב המדינה לשנת 2021 שיעניק יציבות כלכלית עוד לא החל", כותב גנץ.

בראיון ולקול ברמה הגיב נתניהו: "סיכמנו וחוקקנו חוק שהתקציב של 2020 יאושר בדצמבר ובמקביל כבר מכינים גם את תקציב 2021. זה החוק שהם אישרו ולצערי כחול לבן מתכחשים לזה".
ראש הממשלה תקף את כחול לבן: "אם נרצה להגיע למצב שממנו נוכל להתקדם ולא להידרדר לבחירות – הם צריכים להפסיק ולפעול לפי ההסכמים".

גם שר האוצר ישראל כץ הגיב כי "בניגוד לספין של כחול לבן, משרד האוצר בהנחייתי כבר פועל כדי לקדם את תקציב 2021, בהתאם לחוק ולכל הקריטריונים המקצועיים. ני קורא לכחול לבן לגלות אחריות, להפסיק עם המריבות הפנימיות שלהם ולהתקפות על הממשלה מתוך הממשלה, ולא להוביל את מדינת ישראל לבחירות בעיצומו של משבר הקורונה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *