בהלת האומיקרון: דיווחים על עליה באשפוז ילדים באפריקה

מנהלת יחידת טיפול נמרץ באחד מבתי החולים במדינה לרשת SABC: "יש עלייה אקספוננציאלית באשפוז ילדים וצעירים. הם מפתחים תסמינים בינוניים עד קשים, נדרשים להנשמה ולאשפוז ממושך. המצב מדאיג, זה לא היה בגלים קודמים"

11 מאומתי אומיקרון נתגלו בישראל. 4 מתוכם לא מחוסנים.

עוד 24 חשודים גבוה לאומיקרון – מחציתם לא חזרו מחו"ל ולא באו במגע עם מי שחזרו מחו"ל.

מנהלת יחידת טיפול נמרץ באחד מבתי החולים באפריקה אמר לרשת SABC: "יש עלייה אקספוננציאלית באשפוז ילדים וצעירים. הם מפתחים תסמינים בינוניים עד קשים, נדרשים להנשמה ולאשפוז ממושך. המצב מדאיג, זה לא היה בגלים קודמים".

הכתב נדב אייל צייץ: "דיווחים מדרא"פ על פגיעה גבוהה יותר של אומיקרון בילדים קטנים. אין לנו דאטה אחרי אנליזה אלא דיווחים של רופאים, אבל צריך לעקוב היטב. נקווה שכל חגיגות "האומיקרון מאחורינו" בישראל יתבררו כנכונות. בינתיים הן נראות פרובינציאליות ביחס לשיח המדענים בעולם ובישראל."

ראש הממשלה, נפתלי בנט, אומר הבוקר כי אנו עדיין לא יודעים מספיק על זן האומיקרון החדש, אבל כן יודעים שהוא מדבק מאוד. בפתח ישיבת הממשלה אמר בנט כי "כל יום אנחנו מבצעים הערכה מחודשת לגבי הקלות והחמרות. הסיבה שהמצב טוב בארץ זה בגלל שאנחנו יודעים מתי להדק ומתי להרפות. עדיף להיות זהירים בתחילה ולא להצטער על זה אחר כך".

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש אמר הבוקר בריאיון לרן בנימיני בכאן רשת ב כי "אי אפשר להוציא צפירת הרגעה לגבי האומיקרון". אש הסביר כי האומיקרון "עדיין מתפשט בדרום אפריקה ואנחנו לא יודעים את נתונים לגבי העמידות שלו בפני חיסון".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *