בהלת האומיקרון: התחזית הקודרת של החוקרים מגרמניה

חוקרים מדרום אפריקה אשר הפגישו את האומיקרון עם דם של מחוסנים ושל מחוסנים מחלימים, מדווחים היום (ד') על ירידה משמעותית ביכולת של הנוגדנים לנטרל את הווירוס, אך חוקרים בגרמניה חוששים כי גם בוסטר לא מגן מפני הנגיף

חוקרים מדרום אפריקה אשר הפגישו את האומיקרון עם דם של מחוסנים ושל מחוסנים מחלימים, מדווחים היום (ד') על ירידה משמעותית ביכולת של הנוגדנים לנטרל את הווירוס, ולמנוע ממנו להיקשר לתאי ריאה. מנגד, מחלימים ומחוסנים עדיין מוגנים.. על פי מחקר ראשוני זה, מדובר בירידה גדולה בסדרי גודל לעומת מה שדווח בניסויים דומים שנערכו כאשר הגיעו וריאנטים בטא ודלתא.

אלכס סיגל מהמכון האפריקאי למחקרי בריאות בדורבן, דרום אפריקה, שהוביל את המחקר אמר כי. "יש ירידה משמעותית אבל לא מוחלטת, ושילוב של חשיפה וחיסון ממשיכים לתת הגנה", אמר.

סיגל מעריך כי חיסון בשלוש מנות יהיה יעיל נגד הווריאנט, בעיקר בהגנה מפני מחלה קשה, אך זהו רק ניחוש מושכל של מדען, ועדיין לא בגדר נתונים.

לצד זה, נתונים נוספים שהגיעו מגרמניה, ממעבדת החוקרת פרופ' סנדרה ציזק מאוניברסיטת גתה בפרנקפורט, מציגים תמונה קודרת לא טובה גם לגבי ההגנה באמצעות שלושה חיסונים. במעבדה שלה נמצא כי דם של מחוסן בשתי מנות לא נטרל את הווריאנט.

המידע המשמעותי הוא ירידה ביעילות החיסון בשלוש מנות מול אומיקרון. שבועיים לאחר חיסון הבוסטר, ההגנה היא 68% מההגנה של אותו מחוסן נגד הדלתא. במנה ממחוסן שעברו שלושה חודשים מאז שקיבל את הבוסטר, הנטרול לאומיקרון היה 25% מול 95% נטרול של דלתא.. "יש היגיון בפיתוח חיסון ייעודי נגד אומריקון", הדגישה ציזק.

ד"ר טל רוה, חוקרת במכון לרפואה משקמת באוניברסיטת סטנפורד, המתמקדת באימונותרפיה לסרטן ומחלות זיהומיות, אומרת בעקבות הנתונים כי: "קשה לאמוד את המשמעות הרפואית של התוצאות הללו. מה שברור הוא שיעילות הנוגדנים המנטרלים יורדת מול האומיקרון, וסביר שהדבר יתבטא בפחות הגנה מפני הדבקה. עדיין יש למחוסנים חסינות תאית, שמכוונת לאזורים אחרים בחלבון הספייק, והם נכנסים לפעולה לאחר שקרתה הדבקה. לכן יכול להיות שנשמור על הגנה מפני מחלה קשה."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *