בוייטנאם רצו לשרוף את גופת היהודי שנפטר מהקורונה

במוצאי שבת התקבל דיווח במוקד הבינלאומי של זק״א על יהודי שנפטר במהלך השבת מקורונה בבית חולים מקומי בוייטנאם והשלטונות רוצים לשרוף את גופתו על פי החוק המקומי שדורש לשרוף את גופתו של כל נפטר קורונה.

מדובר ביהודי ישראלי תושב דרום הארץ ששהה בוייטנאם במסגרת עבודתו, לפני כשבוע חלה בקורונה ומצבו התדרדר במהירות, בבית חולים מקומי נאלצו לקבוע את מותו.

במאמץ מיוחד של ארגון זק״א, משרד החוץ ושליחי חב״ד בפיקודו של שליח חב״ד בוייטנאם הרב מנחם הרטמן ובהכוונתו של הרב יעקב רוזה יו״ר וועד רבני זק״א שהנחה כיצד להכין את הקבר ולבצע את הקבורה, תחת מיגון מלא והנחיות נוקשות של השלטונות, בליווי נציגי השלטון הובא היהודי לקבורה בבית קברות מקומי לקבורה על תנאי בתקווה להעבירו למנוחת עולמים בקבר ישראל בארץ בעוד מספר חודשים בתום המגיפה.

יוסי לנדאו מתנדב היחידה הבינלאומית של זק״א שפיקד על האירוע מישראל: ״מיד עם קבלת הדיווח פעלנו יחד עם שליח חב״ד במקום, בסיוע משרד החוץ ושליחי חב״ד מרחבי העולם בנסיונות להביא את היהודי לקבורה בישראל, אך בשל התנגדות הרשיות בוייטנאם נאלצנו להביא את היהודי לקבורה זמנית במקום. שלחנו תכריכים מהונג קונג ובמנין מיוחד שקיימנו בזום עם מתנדבי זק"א, שליחי חב״ד מרחבי העולם ומשפחתו של המנוח זכינו להביא את היהודי לקבורה והצלחנו ב״ה למנוע פגיעה חמורה בכבוד המת.״

שליח חב״ד הרב מנחם הרטמן ונציג זק״א בוייטנאם שפיקד על האירוע: ״במלחמה של ממש ובמירוץ נגד השעון הצלחנו לשחרר את גופת המנוח מבית החולים ולהשיג ויתור על שריפת גופתו, מתוך חובתינו וזכותינו כעם היהודי, נלחמנו כדי למנוע את הפגיעה בכבוד המת.

נציגי חב״ד וייטנאם הגיעו היום בליווי שוטרים ונציגי השלטונות תחת מיגון מלא לבית קברות מקומי בוייטנאם שם הביאו את היהודי לקבורה.״

צילום: דוברות זק״א

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *