גפני מזהיר את קריב: "זה מה שיקרה אם תבוא בר"ח לכותל לפרובוקציות"

התנהלותו של רב הכותל בכותל המערבי והדרת הנשים המתקיימת במקום בחסותו גם בחנוכה, מחדדת שוב את הצורך ביישומו הדחוף של מתווה הכותל. מסרו נשות הפרובוקציה

לקראת ראש חודש טבת, מזהיר יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני את חבר הכנסת קריב ושותפיו לפרובוקציות בכותל המערבי: "אם גלעד קריב מתכוון להגיע בראש חודש לכותל המערבי אנחנו נהיה שם לעצור אותו בגופנו" הבהיר גפני חד משמעית והוסיף, "לא ניתן לחלל את המקום הקדוש ביותר לעם היהודי".

ובתוך כך, הבזיון בכותל נמשך כשנשות הכותל שממשיכות בפרובוקציות הדליקו נרות חנוכה בעזרת הנשים בכותל המערבי.

לטענתם גם השנה נערכת הדלקת נרות חנוכה הממלכתית בכותל המערבי ללא השתתפותן הפעילה של נשים. החנוכייה המרכזית הוצבה כבכל שנה בעזרת הגברים ולא ברחבה העליונה, מבלי שלנשים תהיה גישה לחנוכייה.

״הדרת הנשים של רב הכותל ממשיכה גם בחג החנוכה״, אמרה יוכי רפפורט, מנכ״לית נשות הכותל. ״כבכל שנה, החנוכייה הממלכתית מוצבת בעזרת הגברים ונשים מודרות מההדלקה הממלכתית המרכזית. אנחנו הגענו למקום, הדלקנו נרות חנוכה בברכה והשמענו קול נשי שכל כך חסר בכותל.

התנהלותו של רב הכותל בכותל המערבי והדרת הנשים המתקיימת במקום בחסותו גם בחנוכה, מחדדת שוב את הצורך ביישומו הדחוף של מתווה הכותל.
ביום בו תוכשר ותכונן עזרת ישראל, יזכה עם ישראל גם לאלטרנטיבה מכבדת, ראויה ושוויונית ונשים תוכלנה להיות שותפות פעילות ומלאות בחיי היהדות״. נמסר מהם.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *