בזכות הלשנה של ערבים: נתפסו 4 המחבלים שברחו מכלא גלבוע

במהלך ליל שבת נתפסו 4 מחבלים שברחו מכלא גלבוע. בשעה תשע וחצי נתפסו 2 מחבלים, ובארבע וחצי לפנות בוקר נלכדו עוד שניים מהאסירים הנמלטים בכפר אום אל גאנם כשהם מסתתרים בחניון משאיות.

במהלך ליל שבת נתפסו 4 מחבלים שברחו מכלא גלבוע. בשעה תשע וחצי נתפסו 2 מחבלים, ובארבע וחצי לפנות בוקר נלכדו עוד שניים מהאסירים הנמלטים בכפר אום אל גאנם כשהם מסתתרים בחניון משאיות.

השניים נלכדו על ידי לוחמי הימ״מ בעקבות פעילות אינטנסיבית של שוטרי מחוז צפון, לוחמי משמר הגבול, צה״ל יחידות מיוחדות שב״כ ושב״ס אשר פעלו בשיתוף פעולה מסביב לשעון מערב חג ראש השנה.

כלל הכוחות פעלו בעצימות גבוהה ביצעו סריקות בשטחים פתוחים אספו כל פיסת מידע עד שהצליחו לחבר את הפאזל ולהגיע אל מיקומם של שני הנמלטים זקריה זביידי ומחמוד עראדה.

המצוד אחר שני נמלטים נוספים נמשך כאשר עד כה נעצרו 4 מהאסירים הנמלטים: זקריה זביידי, מחמוד עראדה, מוחמד עראדה ויעקב קאדרי.

‏אחד משני האסירים הנמלטים שנתפסו הוא מחמוד אלעארדה. למרות העיסוק האינטנסיבי בזביידי, אלעארדה הוא הבכיר מבין הנמלטים. זה האיש שבג׳יהאד האסלאמי הצביעו עליו כמוח המתכנן וכאחראי על הבריחה.

הג'יהאד האיסלאמי בתגובה על תפיסת האסירים: "האויב נושא באחריות המלאה לחייהם של האסירים הגיבורים שנעצרו בנצרת. כל פגיעה בחייהם – הכרזת מלחמה על העם הפלסטיני"

דובר חמאס, פאוזי ברהום: "מעצרם של כמה מגיבורי מנהרת החירות הוא רק עוד סבב של עימות גלוי עם הכיבוש, וזה רק יהווה תנופה לעם שלנו להמשיך במרד נגד הכיבוש ובתמיכה של האסירים"

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב לאחר תפיסת 2 המחבלים הבוקר: "אזרחי ישראל יכולים להיות בטוחים כפי שהם היו עד עכשיו. משטרת ישראל וצה"ל נמצאים בכל המקומות. אין צורך להיכנס לפאניקה וחרדה"

המפכ"ל שבתאי בהערכת מצב: "שני המחבלים שעוד לא נתפסו נמצאים במצב של נואשות, חייבים להיות עירניים לכל תזוזה בשטח"

ד"ר יוסף אל-חסאינה, מכירי הגיהאד האיסלמי בעזה, אומר בראיון לאתר אל-חמרא: "הרשוית בישראל ניסו לסכסך בין ערביי ישראל לאחיהם הפלסטינים – ולא הצליחו".

ברשות הפלסטינית אכזבה גדולה מלכידת הארבעה ותקווה שהשניים יצליחו להגיע לגדה או לעזה. בחמאס מבטיחים לאסירים שישוחררו בעסקת שבויים וקוראים לנסות לשמור על השניים שעוד לא נתפסו ולסייע להם.

המצוד נמשך, החיפושים מתמקדים באזור ג'נין אבל גם בכפרים וביישובים בעמק יזרעאל – סמוך למקום שבו נתפסו חלק מהמחבלים שנמלטו. לאזור עפולה הוקפץ כוח גדול.

המצוד אחר 2 האסירים: ההבנה כעת היא שאחד מהשניים שעדיין נמצאים בבריחה הוא בשטח ישראל, כנראה באזור העמקים, והשני בשטח הפלסטיני. ייתכן שהמחבלים כבר מודעים לכך שחבריהם נתפסו וייתכן שיפגעו במי שינסה לתפוס אותם או באזרחים

ההערכה היא שהרעב והעייפות הכריעו את ארבעת המחבלים שנתפסו

בעקבות הקריאות בגדה ובעזה לחרם על האזרחים הערבים שסייעו בלכידת האסירים, ועדת המעקב העליונה לציבור הערבי בישראל דרשה: "אל תאמינו לדיווחים ישראליים שמטרתם להכתים ציבור שלם וליצור פילוג בין בני העם הפלסטיני"

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *