בזכות הקורונה: "וקבץ נידחנו מארבע כנפות הארץ"

זינוק משמעותי של יהודים ברחבי העולם שרוצים לעשות "עליה" לישראל

כל שהימים עוברים, יותר ויותר נתונים זורמים לארגוני העלייה ולמוסדות הרשמיים של מדינת ישראל, המעידים על גל עלייה גדול שצפוי לנו אחרי שהחיים יחזרו לסדרם.

בארגון העלייה מצפון אמריקה "נפש בנפש", מציינים כי אלה שעולים בתקופה האחרונה החלו בתהליכי העלייה לפני תחילת משבר הקורונה. עם זאת מדווחים שם על זינוק של כ-50 אחוזים בכמות המתעניינים בקרב יהודי צפון אמריקה.

לפי נתוני הארגון, באפריל הוגשו 455 בקשות עלייה, יחסית ל-302 בתקופה באפריל שעבר. בנוסף, 650 איש הורידו טפסים והחלו לעבוד על בקשות העלייה שלהם. בהשוואה ל-417 לתקופה המקבילה אשתקד.

בשבוע שעבר נערך דיון חירום של נציגי הארגונים הישראליים הרשמיים הנוגעים בדבר. מלבד נציגי הסוכנות היהודית וההסתדרות הציונית העולמית השתתפו בדיון גם נציגי הארגונים נפש בנפש, הקרן לידידות, אופק ישראלי ונתיב.

בפגישה שזימן משרד העלייה והקליטה, נמסרו עדכונים על הפניות הרבות של מתענייני העלייה. נציג נתיב, הגוף הרשמי המופקד על עלייה ממדינות חבר העמים, דיווח על כ־20 אלף בקשות לעלייה לעומת 6,000 פניות בעידן שלפני הקורונה.

ההערכה היא שהעלייה הגדולה וחזרתם של מהגרים ישראלים בעולם יתחוללו דווקא בשנת 2021, כי במדינות המערב ההשפעה של משברים כאלה מתבטאת רק לאחר זמן. מקורות שהשתתפו בפגישה אמרו שיש צפי לעלייה של 20 אחוזים במספר העולים בשנים הקרובות.

מספרי העולים והתושבים החוזרים הצפויים בשנה הקרובה עומד על כ 100 אלף איש.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *