בזכות הרב הראשי הרה"ג דוד לאו תמנע פגיעה בבית עלמין עתיק באיטליה

קברים שהם מתקופות קדומות

בהמשך לפניית הרב הראשי הרה"ג דוד לאו אל ראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה, לפני כשנה, ובה ביקש כי ייעשה כל מאמץ למנוע פגיעה והרס בית הקברות בעיר מנטובה שבאיטליה. אישרה אתמול ממשלת איטליה את בקשת הרב הראשי והקצתה תקציב פיתוח מיוחד בכדי לשנות את תוכניות הבניה במקום שימנעו הרס ופגיעה בבית העלמין העתיק.

אישור ממשלת איטליה מתקבל במועד מפתיע – 400 שנה לאחר פטירתו של רבי מנחם עזריה הרמ"ע מפאנו זיע"א שקבור בבית הקברות ונלב"ע ביום ד' באב ה'ש"פ.

הרב הראשי לישראל שלח מכתב תודה לראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה, וראש עיריית מנטובה מר מתיה פלאצי, בו כתב כי הוא קיבל בשמחה ובהערכה את הידיעה כי ממשלת איטליה שוקדת בימים אלו על ביצוע שינויים יסודיים בתכנית הבניה של בית העלמין במנטובה.

עוד כותב הרב הראשי כי קיבל בסיפוק רב את הידיעה כי נמצא הפתרון להגן על הנפטרים ולמנוע כל פגיעה בהם בקבר אחים – קברים שהם מתקופות קדומות אשר התגלו בסמוך לבית העלמין היהודי במנטובה.

בסיום מכתבו כותב הרב הראשי: "אני מברך אותך אדוני ראש הממשלה על הנחישות ועל המאמץ על מנת למנוע כל פגיעה בנפטרים הקדושים הטמונים בבית עלמין ובשמירה על צביון המקום הקדוש הזה לעם היהודי".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *