בזמן המו"מ: הפגזה מטורפת על חרקוב

היום החמישי למלחמה באוקראינה: מו"מ תחת אש

‏צוותי המו"מ של רוסיה ואוקראינה נועדים בשעה זו בצפון אוקראינה, הצוותים נעמדו מול המצלמות אך הציפיות לפריצת דרך נמוכות, ורוב הסיכויים שהדיונים ייעלו חרס.

בשעות האחרונות מתפרסמות תיעודים ברשת על הפגזות באיזור חראקיב. עשרות אוקראינים נהרגו.

נשיא אוקראינה זלנסקי הכריז על הקמת יחידה צבאית חדשה בשם "הליגיון הבינלאומי". על פי משרד ההגנה, אלפי בני אדם כבר הכריזו על כוונתם להתגייס, ולהילחם נגד צבא רוסיה.

בזמן השיחות בין נציגי רוסיה לאוקראינה: משרד הפנים האוקראיני מדווח על עשרות הרוגים כתוצאה מהפצצות על העיר חרקוב .

הכתב יאיר נבות מנתח כי אפשר לצפות להסלמה צבאית של הרוסים, כמעט בטווח הזמן המיידי. בינתיים חשוב מאוד לשים לב לעוצמת המהלומות הכלכליות שסופגת רוסיה בקצב מהיר,ועל האופן שהן כבר משפיעות על הכלכלה הרוסית. כך למשל הודיע היום הבנק המרכזי של רוסיה על הקפצת הריבית ב 10.5% במכה, ל 20%.

הבורסה הרוסית נותרה סגורה הבוקר, וערך הרובל המשיך להתרסק בצורה חסרת תקדים. תאגיד הנפט הבריטי BP הודיע אמש על החלטתו למכור את 20% אחזקותיו בתאגיד הנפט הרוסי הממלכתי "רוסנפט", שבראשו עומד מקורבו של פוטין איגור סצ'ין. מדובר בצעד דרמטי עם השלכות ארוכות טווח. בהודעה הסבירו מנהלי החברה כי ההחלטה קשורה ישירות לפלישה הרוסית לאוקראינה. כעת מאיימת גם שוויץ להקפיא נכסים וחשבונות של בכירים רוסים וחברות רוסיות. כל זה, לצד מה שנראה כקושי צבאי משמעותי להתקדם מול הצבא האוקראיני באופן משמעותי, מעמיד את רוסיה בעמדה מורכבת ביותר. המערב מפגין בימים האחרונים אחידות חסרת תקדים, גם במהלכיו הכלכליים מול רוסיה בהיבט של הסנקציות, אך גם במהלכים צבאיים הקשורים לסיוע משמעותי לאוקראינה. נשק מסוגים שונים זורם לאוקראינה.

פרשנים ומומחים צבאיים כבר מעלים תהיות לגבי הביצועים של הצבא הרוסי בחמשת ימי הלחימה. הסכנה הגדולה כעת היא שהצבא הרוסי ישנה טקטיקה לטובת הפעלה של עוצמת אש מסיבית בחזיתות השונות, דבר שהוא בגדול נמנע ממנו עד עכשיו.

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *