בחב"ד מבהירים לחסידים: כך תקראו מגילה למבודדי הקורונה

לקראת 'מבצע פורים' ועל רקע נגיף הקורונה שהולך ומתפשט, 'צעירי אגודת חב"ד' בארץ הקודש מפרסם מכתב מיוחד לשלוחי הרבי, לתלמידי התמימים ולאנ"ש חסידי חב"ד. העתק מהמכתב נשלח גם לשר הבריאות הרב יעקב ליצמן, למנכ"ל משרד הבריאות מר משה בר סימן טוב ולמנהלת בריאות הציבור פרופ' סיגל סדצקי.

איך קוראים במגילה ומעניקים משלוח מנות לאנשים השוהים בבידוד? בחב"ד הוציאו דף הנחיות מיוחד לציבור החסידים לקראת 'מבצע פורים', בתיאום עם משרד הבריאות

לקראת 'מבצע פורים' ועל רקע נגיף הקורונה שהולך ומתפשט, 'צעירי אגודת חב"ד' בארץ הקודש מפרסם מכתב מיוחד לשלוחי הרבי, לתלמידי התמימים ולאנ"ש חסידי חב"ד. העתק מהמכתב נשלח גם לשר הבריאות הרב יעקב ליצמן, למנכ"ל משרד הבריאות מר משה בר סימן טוב ולמנהלת בריאות הציבור פרופ' סיגל סדצקי.

"לקראת ימי הפורים הבאים עלינו לטובה, ובקשר עם התפרצות נגיף הקורונה ברחבי תבל והצורך להישמר ולהתמגן מפני הפצת הווירוס כמצוות תורתנו הק' 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם'", נפתח המכתב עליו חתום יו"ר צעירי חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב.

"בימים האחרונים ערכנו דיונים ופגישות עם אנשי המקצוע האמונים על הנושא במשרד הבריאות ובארגון מד"א, וכעת אנו מגישים בפניכם הנחיות לקיום 'מבצע פורים' כהלכתו על פי הוראת הרבי והבאת מצוות ושמחת החג לכלל היהודים בארץ הקודש תוך שמירה על בריאות הציבור.

"כמובן וגם פשוט", מוסיף הרב אהרונוב, "יחד עם השמירה על הוראות הבריאות יש לעשות כל מאמץ שלא יישאר יהודי אחד שלא הגיעה אליו מצוות ושמחת החג בשטורעם הכי גדול".

בפתח ההוראות, הובהר כי "אלו שצריכים ע"פ הנחיות משרד הבריאות לשהות בבידוד בית אינם יכולים לצאת אפילו לא לזמן קצר, ולכן אין אפשרות שיוכלו לבוא להשתתף בקריאת המגילה בבית הכנסת או בשאר אירועים שמתקיימים על ידי בתי חב"ד.

"בנוסף להימנעות, אלו השוהים בבידוד בית ממגע עם הציבור הרחב, עליהם לשמור מרחק גם מאחרים שנמצאים בבידוד בית, ואין לכנס יחד כמה מהשוהים בבידוד בית למקום אחד לקריאת מגילה או לכל אירוע אחר".

איך עורכים קריאת מגילה למבודדים? כך נכתב במכתב המיוחד: "כדי לאפשר לשוהים בבידוד בית לצאת ידי חובת קריאת מגילה, ניתן לבוא ולקרוא עבורם מתוך מגילת קלף כשרה תוך שמירה על הכללים
הבאים:

"1. ההיתר לבוא ולקרוא במגילה על פי הכללים הבאים הוא רק לאלו שמבודדים בשל חשש ללא תסמינים (חום או שיעול או קושי בנשימה או כאב גרון), ולא לאלו שהינם בעלי תסמינים כאמור או אלו שאובחנו כחיוביים והינם חולים במחלה.

"2. אין להיכנס לבית בו שוהים מבודדים. הקריאה יכולה להיעשות מחצר הבית (המבודדים ישמעו את המגילה דרך חלון או דלת), ובבנייני קומות – מחדר המדרגות.

"3. כאשר ההקראה היא מחדר מדרגות, על האדם המבודד להיות במרחק של שני מטר לפחות מפתח הבית".

איך מעניקים משלוח מנות לאדם השוהה בבידוד? הנה הפתרון: "ניתן (ורצוי) להעניק משלוחי מנות למבודדי הבית. אין להיכנס לביתם של המבודדים, ואין להגיש להם מיד ליד. כמו כן, יש לשמור על מרחק
של לפחות 2 מטרים מהמבודדים.

"לכן, יש להניח את המשלוח בקרבת דלת הבית בו שוהים המבודדים על מנת שיקחו אותו משם".

בחב"ד מבהירים לחסידים כי "המבודדים עצמם חייבים גם הם במצוות משלוח מנות – איש לרעהו ואישה לרעותה. במקרה בו אין בבית איש או אישה נוספים (מעל גיל מצוות) להעביר באמצעותם את משלוח המנות, חל איסור על הוצאת משלוח מנות מהבית בו שוהים המבודדים החוצה. לכן עליהם לשלוח
מנות באמצעות שליח ממקום אחר".

הרב אהרונוב חותם את מכתבו וכותב כי "על אף ההגבלות, שחשוב לשמור עליהם כדי לשמור על בריאות הציבור, בוודאי תהיה הפעילות בימי הפורים באופן של 'עד דלא ידע'. ואדרבה, דווקא בזמן זה בו אנשים שרויים במבוכה יש להוסיף יותר בשמחה ולהביא את כל מצוות החג לכל אחד כרצונו הקדוש של הרבי.
בברכת פורים שמח".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. הרב הקדוש מהר"ש אלקבי"ץ בספר מנות הלוי כתב הטעם שמרדכי לא רצה להשתחות להמן, שרצה למסור עצמו על קידוש ד' לכפר על ישראל שהשתחוו לצלם בימי נבוכדנצר, וכוונתו היה שיתגרה המן רק בו, ולא עלה על לבו שיתגרה על הכלל ע"ש, ובזה יתפרש ג"כ ויגידו להמן לראות היעמדו דברי מרדכי כי הגיד להם אשר הוא יהודי, היינו שהוא יהודי ומחויב למסור את עצמו על קידוש השם משא"כ בן נח. וביותר יתפרש, כי הגיד להם אשר הוא יהודי ומצפה לקידוש השם מתי תבא לידי ואקיימנה, וזהו שמע ישראל ד' אלקינו וכו ר"ל כיון שאתה ישראל, מחויב אתה להיות מוכן למסירת נפש על קידוש ד' אלקינו וכו .' (בני יששכר מאמרי חודש אדר מאמר ו )' וכן הוא בזמננינו חייבים למחות נגד הבחירות, נגד גיוס השמד, נגד חילול שבת בהסכמת החכי"ם החרדים, נגד חפירת קברים, וכו' כיון שאתה ישראל, מחויב אתה להיות מוכן למסירת נפש על קידוש ד' אלקינו וכו.

    הרב הקדוש מהר"ש אלקבי"ץ בספר מנות הלוי כתב הטעם שמרדכי לא רצה להשתחות להמן, שרצה למסור עצמו על קידוש ד' לכפר על ישראל שהשתחוו לצלם בימי נבוכדנצר, וכוונתו היה שיתגרה המן רק בו, ולא עלה על לבו שיתגרה על הכלל ע"ש, ובזה יתפרש ג"כ ויגידו להמן לראות היעמדו דברי מרדכי כי הגיד להם אשר הוא יהודי, היינו שהוא יהודי ומחויב למסור את עצמו על קידוש השם משא"כ בן נח.

    וביותר יתפרש, כי הגיד להם אשר הוא יהודי ומצפה לקידוש השם מתי תבא לידי ואקיימנה, וזהו שמע ישראל ד' אלקינו וכו ר"ל כיון שאתה ישראל, מחויב אתה להיות מוכן למסירת נפש על קידוש ד' אלקינו וכו .' (בני יששכר מאמרי חודש אדר מאמר ו )'

    וכן הוא בזמננינו חייבים למחות נגד הבחירות, נגד גיוס השמד, נגד חילול שבת בהסכמת החכי"ם החרדים, נגד חפירת קברים, וכו' כיון שאתה ישראל, מחויב אתה להיות מוכן למסירת נפש על קידוש ד' אלקינו וכו.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב