בחמאס מזהירים: "ביקור לפיד בשער שכם הוא בבחינת הסלמה מסוכנת"

דובר חמאס: ״ביקורו של שר החוץ לפיד בשער שכם והירי לעבר התושבים במזרח ירושלים – הוא בבחינת הסלמה מסוכנת. מטילים על ישראל את האחריות על השלכות ההסלמה הזאת. התחייבנו לשמור על ירושלים ומסגד אל אקצא בכל האמצעים האפשריים.״

לפני זמן קצר מפרסמת תנועת החמאס כרוז בעניין ביקורו של יאיר לפיד, שר החוץ בשער שכם, בו היא האשימה את לפיד בהבערת השטח.

"התפרצותו של הציוני לפיד לשער שכם היא הסלמה מסוכנת – בהשלכותיה ישא הכיבוש. ביקורו של לפיד בשער שכם והירי של הכיבוש לעבר בני עמנו בירושלים שהגיע לאחר הביקור הם הוכחה ניצחת לעקשותו של הכיבוש ליישם את תוכניותיו חסרות התוחלת נגד ירושלים ומסגד אלאקצא. זוהי הסלמה מסוכנת והתגרות ברגשות העם שלנו והאומה שלנו בחודש הגדול הזה. הנהגת הכיבוש תישא באחריות לכך. אנו והעם שלנו התחייבנו להגן על ירושלים ואלאקצא בכוח ובכל האמצעים העומדים לרשותנו.", נאמר בהודעת החמאס.

שר החוץ ורה”מ החליפי יאיר לפיד, ביקר היום בחפ״ק משטרת ישראל בירושלים ובשער שכם יחד עם סגן השר לבטחון פנים יואב סגלוביץ והאלופה במיל’ שרת הכלכלה אורנה ברביבאי ומנכ”ל משרד החוץ אלון אושפיז.

הערכת המצב והסיור נוהלו על ידי מפכ”ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי, ממ”ז ירושלים, ניצב דורון תורג’מן, סממ״ז ירושלים, תת ניצב דני לוי, מפקד מרחב קדם, תת ניצב סמי מרציאנו, מפקד מג”ב ירושלים, תת ניצב מאיר אליהו ומפקד מרחב דוד, ניצב משנה נתי גור.

השר לפיד קיבל סקירה מקיפה על ההערכות, צירי פעילות מרכזיים. החל מהציר המודיעיני – מבצעי ועד ציר כח אדם הכנה מנטלית, תרגול ופריסה.

בנוסף, השר לפיד ובכירי המשטרה ערכו סיור בעיר העתיקה עד שער שכם בנקודה שבה התקיימו אתמול הפרות סדר.

לפיד הוסיף: אני רוצה להגיד לכם כאן משער שכם. כשכולנו נהיה עם המשפחות שלנו בליל הסדר כ 8000 שוטרים יהיו בחוץ שומרים על החיים של אזרחי ישראל. זו תקופה קשה, זו תקופה מתוחה אבל יש לנו משטרה שאפשר לסמוך עליה שתעביר אותנו את התקופה המורכבת הזאת. אני גאה בשוטרים שלנו, באנשי מג”ב, בצה”ל, בכל מי ששומר עלינו בימים המתוחים האלה.

 

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *