ביהדות התורה כבר הציגו: אלה הדרישות שלנו לקראת המו"מ

חוק גיוס מתוקן ואיסור עבודות בשבת: זה מה ש'יהדות התורה' צפויה לבקש • בין השאר שינויים בחוק הגיוס, חקיקת חוק שיאסור עבודות תשתית רחבות בשבת ופתרון למצוקת הדיור החרדית

מתחילים במו"מ: בסיעת יהדות התורה גיבשו שלוש דרישות מרכזיות לקראת פתיחת המשא ומתן הקואליציוני, כך פרסם הבוקר העיתונאי זאב קם בתוכנית 'הבוקר הזה' ברשת ב'. לדבריו, רוב הדרישות צפויות להיתקל בהתנגדות מצד ישראל ביתנו ואביגדור ליברמן, שמתנגד לשינוי בחוק הגיוס ובסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה.

לפי הדיווח, ביהדות התורה דורשים לאשר את חוק הגיוס בכנסת, שהוגש בקדנציה הקודמת, אך רוצים לערוך בו שינויים; דרישה נוספת היא לאשר חוק שיבטיח שלא ייערכו עבודות תשתית רחבות בשבת, בדומה להקמת גשר יהודית או עבודות הקשורות לרכבת; הדרישה השלישית, שלא תיתקל בהתנגדות של ישראל ביתנו, היא פתרון מצוקת הדיור החרדית. לפי הדיווח, מי שיובילו את המשא ומתן הקואליציוני מטעם יהדות התורה הם יעקב ליצמן ומשה גפני בעצמם.

בסביבת השר יריב לוין, שצפוי להוביל את המשא ומתן מטעם הליכוד, צופים שיחות ארוכות וקשות. זאת עקב הבעיות והמחלוקות בנושאי דת ומדינה בין החרדים לליברמן, כשכרגע אין קצה חוט של פתרון לסתירות הללו.

מחר, שני, צפוי נשיא המדינה, ראובן ריבלין, להתחיל את סבב ההתייעצויות עם כל הסיעות שנבחרו לכנסת כדי לקבוע את זהות ראש הממשלה הבא. ריבלין ייפגש מחר עם נציגי הליכוד, כחול לבן, ש"ס, יהדות התורה, חד"ש-תע"ל והעבודה.

ביום שלישי הוא צפוי להיפגש עם נציגי ישראל ביתנו, איחוד מפלגות הימין, מרצ, כולנו ורע"מ-בל"ד. כדי להגביר את השקיפות, החליט הנשיא לאפשר בפעם הראשונה שידור חי של המפגשים עם נציגי הסיעות.

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *