ביה"ח שיבא במסמך פנימי: אסור להכניס חרדים למיון

"חרדים ממוקדי תחלואה הם גורם סיכון לחשיפה למחלה"

פרופ' סדצקי, מנהלת היחידה לאפידמיולוגיה, שבדרך כלל נשמעת אופטימית ובייחוד כעת, כשנרשמת ירידה מסוימת במספר הנדבקים,התייחסה למוקדי ההתפשטות העיקריים והפנתה אצבע, כלפי המגזר החרדי ובעיקרו בבני ברק, לדבריה: "צפיפות היא קרקע פורייה להתפשטות הנגיף במהירות. באוכלוסייה החרדית אנחנו פועלים בהרבה מאוד שיטות על מנת לתגבר את ההבנה והמודעות, בכל האמצעים שעומדים ברשותנו, כיצד צריך לשמור על התקנות. צריכה להיות אפס סובלנות להפרת התקנות בכל מקום, ובוודאי שבאזורים צפופים. מבחינת בדיקות – אנחנו מתגברים את מספר הבדיקות ובודקים מדגמית את האוכלוסיות החרדיות.

במקביל, במסמך שהופץ לעובדי המרכז לרפואה דחופה בבית החולים 'שיבא', נכתב כי "חרדים ממוקדי תחלואה הם גורם סיכון לחשיפה למחלה, ואם הגיעו מבני ברק, אלעד או מודיעין עילית אסור להכניסם למיון".

נדגיש, כי מגזרים אחרים אינם נשאלים שאלה דומה. בכיר במערכת הבריאות: "אני רואה חרדי ומיד חושב שיש לו קורונה".

כל זאת, "הודות" לעלייה התלולה במספר הנדבקים בבני ברק, בתוספת יחסי הציבור של שר הבריאות ליצמן, שקרא מעל כל במה לראש הממשלה, להכניס לעוצר את בני ברק.

ראש העיר רמת גן כרמל שאמה, שפרסם שפנה לראש הממשלה שיטיל עוצר על בני ברק ושיתף ברשת, שתושבים ביקשו ממנו לבנות חומה בין רמת גן לבני ברק. מאמה אף הוסיף אבחנה משלו: העליה במקרי התחלואה בעירו, הם כתוצאה מתושבי בני ברק ש"מסתובבים" ברמת גן.

וכמובן לפלג הירושלמי שהשתתף בלוויה עם מאות בחורים שלא נשמעו להוראות משרד הבריאות, וכל כלי תקשורת בארץ הראה את הבושה והחרפה הזו.

יצוין שרק היום נערכו מספר מכירות שכונתיות בבני ברק, שם נצפו עשרות אנשים מתגודדים בניגוד לתקנות- והמשטרה לא נראתה באזור.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *