ביום הכיפורים: טרור ליד בית כנסת בגרמניה – 2 הרוגים

שני בני אדם נרצחו בפיגוע ירי בעיר האלה שבמזרח גרמניה. הפיגוע התרחש בכניסה לבית כנסת והשני בדוכן מזון באחד מפרברי העיר

שני בני אדם נרצחו בפיגוע ירי בעיר האלה שבמזרח גרמניה. הפיגוע התרחש בכניסה לבית כנסת והשני בדוכן מזון באחד מפרברי העיר.
המשטרה המקומית עצרה חשוד, שניים נוספים נמלטו לכיוון העיר מינכן ברכב גנוב. מי שביצע את הפיגוע שידר את הפיגוע בזמן אמת באתר סטרימינג תוך שהוא מתבטא נגד יהודים ומהגרים, המחבל גם ציטט טקסטים של מכחישי שואה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב על הפיגוע – ודרש מהשלטונות בגרמניה לפעול בנחישות נגד תופעת האנטישמיות. "פיגוע הטרור נגד הקהילה בהאלה שבגרמניה ביום הכיפורים, היום הקדוש ביותר לעמנו, הוא עוד ביטוי לכך שהאנטישמיות באירופה מתגברת", כתב נתניהו. "בשם העם בישראל אני שולח תנחומים למשפחות הקורבנות ואיחולי החלמה מהירה לפצועים".

משרד החוץ הגיב עם צאת יום הכיפורים על הירי: "אנחנו מזועזעים מההתקפה האנטישמית בהאלה, גרמניה, ועוקבים בדאגה אחרי ההתפתחויות", נכתב בהודעה. "אנו משתתפים בצער המשפחות ומאחלים החלמה מהירה לפצועים".

בעקבות אירוע הקשה בבית הכנסת בגרמניה במהלך יום הכיפורים, סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל אומר: האנטישמיות באירופה מתגברת ורשויות החוק לא עושות מספיק.

"אירוע קשה ביום הקדוש לעם היהודי. אותם מפגעים ידעו זאת וכיוונו זאת אך ורק כדי לפגוע באותם יהודים. אני מזועזע מהמתקפה האנטישמית חסרת הרסן כנגד יהודים ביום הקדוש ביותר בשנה. רצח של ילדים שכל חטאם היה שהיו יהודים, על אדמת גרמניה ספוגת הדמם והשנאה חייבת להדליק נורה אדומה לכל ממשלות אירופה. אנו לא נעבור על כך בשתיקה. אסור שאירוע הזה יעבור על סדר היום. אני קורא לקנצרלית גרמניה ולרשויות החוק בגרמניה לטפל במלואו החומרה באותם מפגיעים. יהי זכרם ברוך של היהודים הקדושים שנרצחו לא עוול בכפם בתפילה הקדושה של יום הכיפורים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *