ביום שחרור ירושלים להבעיר את העיר: ההסלמה המסוכנת שמתכננים בחמאס

תנועת חמאס מתכננת להביא להסלמה ביטחונית ביום שחרור ירושלים, בשבוע הבא, וביום הבחירות לפרלמנט ב-22 במאי • בחמאס ובפלגי האופוזיציה של אש"פ דוחים את הקריאה של יו"ר הרש"פ להקים ממשלת אחדות לאומית ואומרים כי מדובר בתכסיס שקוף ובלתי מעשי

דחיית הבחירות הפלסטיניות על ידי הרש”פ בנימוק שישראל אוסרת על תושבי מזרח ירושלים להשתתף בבחירות הינה נימוק שקרי. בסוף השבוע חשפו כמה ארגונים פלסטינים כי בפני יו”ר הרש”פ הוצעו מספר הצעות לקיים הצבעה אלקטרונית של תושבי מזרח ירושלים בבחירות, ללא צורך באישורה של ישראל, אך מחמוד עבאס דחה אותן כשלמעשה הסיבה האמיתית לדחיית הבחירות הייתה חששו שתנועת פת”ח תפסיד בבחירות לפרלמנט ואילו הוא עצמו יפסיד בבחירות לנשיאות מול מרוואן ברגותי.

דחיית הבחירות הפלסטיניות למועד בלתי ידוע מתפרשת בשטחים כביטולן. בכך לא הסתיים הקרב בין ישראל לפלסטינים על הריבונות בירושלים.

תנועת חמאס עומדת לחדש בימים הקרובים את המאבק על ירושלים כשבפניה עומדות שתי מטרות עיקריות: להפעיל לחץ על ישראל ולהביך את יו”ר הרש”פ, אשר לטענתה הוליך שולל את הפלגים הפלסטינים בנושא הבחירות כשלמעשה מהתחלת המגעים עם חמאס באיסטנבול ובקהיר לא הייתה לו כוונה אמיתית לקיים את הבחירות.

מנהיג חמאס איסמיל הניה נשא ב-30 באפריל נאום מצולם שבו הודיע על האסטרטגיה של חמאס בנושא הבחירות הפלסטיניות ומזרח ירושלים.

הניה דחה על הסף את החלטתו של יו”ר הרש”פ לדחות את הבחירות בירושלים והודיע על יציאת תנועתו למאבק על קיום הבחירות ב-22 במאי וכי היא נערכת לממש בכוח את זכות הפלסטינים לממש את זכותם להצביע במזרח ירושלים.

אסמעיל הנייה קבע שני מועדים לפעילות פלסטינית במזרח ירושלים.

א.יום שחרור ירושלים ב-9 במאי, הניה הזהיר את ישראל מהכוונה לאפשר ביקורים של ישראלים בהר הבית ביום הזה ואמר: “אנו מזהירים את הכיבוש די לשחק באש, לא נקבל את הכוחנות הזו נשאיר את עמנו לבד במערכה”, פרשנים פלסטינים רואים בדברים האלה איום לחדש את הפרות הסדר במזרח ירושלים ואולי גם את ירי הרקטות מרצועת עזה לעבר ישראל.

ב.יום הבחירות לפרלמנט ב-22 במאי, אסמעיל הניה הודיע כי הפלסטינים יציבו קלפיות במסגד אל-אקצא, בכנסיית הקבר הקדוש ובמוסדות הפלסטינים במזרח ירושלים ואם ישראל תמנע זאת אז תיפתח מערכה מדינית והעולם יראה את “העבריינות של הכיבוש הישראלי”.

נאומו של אסמעיל הניה היה מתון ביחסו אל מחמוד עבאס, הוא נמנע מלשבור את הכלים עם תנועת פת”ח, אך הציג את מחמוד עבאס כמי שהפר את כל הסיכומים בנושא הבחירות וקיבל לבדו את ההחלטה לדחות את הבחירות למרות הויתורים הגדולים שעשתה תנועת חמאס כדי לקיים את הבחירות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *