ביזיון באוניברסיטת באר שבע: מאות סטודנטים הניפו דגלי פלסטין

באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע הניפו מאות סטודנטים דגלי פלסטין

באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע הניפו מאות סטודנטים דגלי פלסטין.  בצד אחד המפגינים מציינים את יום הנכבה הניפו דגלי פלסטין, ובצד השני – מחאה נגדית עם דגלי ישראל. ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' זעם על הכנסת דגלי פלסטין למוסד האקדמי ועל הקריאות בהפגנה: "בושה, זה מזעזע".


המחאות התאפשרו בעקבות ההחלטה לאפשר הכנסת דגלים לאוניברסיטה. בתחילה, אושר להכניס דגלי ישראל, והאוניברסיטה אישרה בהמשך להכניס גם דגלי פלסטין. המפגינים עם דגלי ישראל קראו לעבר המוחים עם דגלי פלסטין "בושה" ו"אל-אל ישראל".

פרופ' דניאל חיימוביץ', שיגר מכתב למנהל האונבריסטה: "קיבלתי עכשיו סרטון מזעזע מתוך הקמפוס של אוניברסיטת בן גוריון בנגב, כאן במדינת ישראל, ולא יכולתי להישאר אדיש. דגלי פלסטין מונפים בגאווה ושירי הלל לאויבי ישראל, שכל רצונם הוא להשמידה. אוניברסיטת בן גוריון בנגב היא חלק מהעיר באר שבע וממדינת ישראל, אל לה לשדר רפיסות ואסור לה להסכים לכך".

באוניברסיטת בן גוריון הסבירו. "יומיים אחרי יום הגיוון הבינלאומי, נוכחנו שוב לראות שהקמפוס שלנו מכיל סטודנטים וסטודנטיות מכלל החברה הישראלית והמחזיקים במגוון דעות והשקפות", נמסר מהאוניברסיטה. "האוניברסיטה מהווה נקודת מפגש, שבה ניתן להתוודע ולהכיר מקרוב אנשים, רעיונות חדשים ותפיסות עולם שונות. על כן, אפשרנו לקיים שתי עצרות פוליטיות עם דעות מנוגדות".

הם הוסיפו: "אנו גאים בסטודנטיות ובסטודנטים שלנו המגלים אכפתיות כלפי הסובב אותם, מביעים את דעתם. היום הם התעמתו עם דעות מנוגדות, אך שמרו על הסדר הציבורי וניהלו את העצרות באופן ראוי. בצד חילוקי הדעות הפוליטיים הסטודנטיות והסטודנטים שלנו יודעים לעבוד יחד במעבדות, בכיתות ובפעילויות החברתיות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *