ביידן ובנט נפגשו בעת כניסת השבת בישראל: "נחושים שאירן לא תגיע לנשק גרעיני"

בהצהרה המשותפת של ביידן ובנט אמש, לאחר פגישתם האישית, התייחס ביידן לנושא האירני ואמר "אם הדיפלומטיה לא תעבוד – יש גם נתיבים אחרים". בנט הודה לביידן על התמיכה: "שמחתי לשמוע את מילותיך הברורות בנושא"

בזמן כניסת השבת בישראל, ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש עם הנשיא ביידן, בהצהרה המשותפת של ביידן ובנט אמש, לאחר פגישתם האישית, התייחס ביידן לנושא האירני ואמר "אם הדיפלומטיה לא תעבוד – יש גם נתיבים אחרים". בנט הודה לביידן על התמיכה: "שמחתי לשמוע את מילותיך הברורות בנושא".

לאחר הפגישה אמר בנט בתדרוך לעיתונאים: "גם ביידן וגם אנחנו נחושים שאירן לא תגיע לנשק גרעיני אף פעם. אני שמח שאנחנו מסכימים על היעד ובדרגי העבודה נפתח את ערוצי שיתוף הפעולה. אין הרבה זמן. הנושא דחוף ולא סובל דיחוי".

גורם מדיני מסר לאחר הפגישה: "ראש הממשלה מאוד שמח שביידן אמר בקולו שלאירן לעולם לא יהיה נשק גרעיני. בנט הציג את המטרה האזורית של לדחוק את אירן בהדרגה, ולמנוע לצמיתות את יכולת הפריצה לנשק גרעיני".

לדברי הגורם: "בנט הבהיר שישראל מתנגדת להסכם הגרעין. האמריקאים ימצו את הערוצים הדיפלומטיים של הסכם הגרעין, אבל יש גם אופציות אחרות. התחושה בחדר הייתה שהסיפור האירני מאוד חשוב. ההבדל מבחינת ישראל הוא שזה קיומי ולא רק אסטרטגי. האווירה האמריקאית היא לא אופטימית לגבי ההסכם. ישראל בנקודה קשה מאוד. בציר ההעשרה אירן התקדמה מאוד. יש דברים שאי אפשר לבטל. אי אפשר להשכיח ידע".

הבית הלבן פרסם הודעה רשמית. "המנהיגים דנו באתגרים הקריטיים ביותר העומדים בפני המזרח התיכון, כולל האיום שמציבה אירן", נכתב בהודעה. "הנשיא הבהיר את התחייבותו להבטיח שאירן לעולם לא תפתח נשק גרעיני. המנהיגים בחנו צעדים להרתיע ולהכיל את ההתנהגות האזורית המסוכנת של אירן. הם חזרו על התחייבויותיהם לפעול באופן בונה ולהעמיק את שיתוף הפעולה לטיפול בכל ההיבטים של ביטחון ישראל נגד אירן ואיומים אחרים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *