ביידן לוקח פיקוד על המאבק בנגיף הקורונה – ד"ר דרור מנור

במסגרת המאבק במגפת הקורונה התחייב ביידן להחזיר את ארה"ב לארגון הבריאות העולמי עם תחילת כהונתו. זאת בעקבות פרישתו הדרמטית של הנשיא הקודם טראמפ מהארגון. ביידן אמר לאחרונה כי יבקש מכל תושבי ארה"ב לחבוש מסכות למשך מאה ימי הכהונה הראשונים שלו. לדעתו, פעולה זו תצמצם באופן משמעותי את שיעורי התחלואה. חבישת המסכות נחשבת אצל הנשיא הנבחר כחובה פטריוטית ולאומית שיש להקפיד עליה. זאת בניגוד לקודמו טראמפ שיצר גל עצום של סרבנות לחבוש מסכות בשל הזלזול הרב שלו בחשיבותן

נשיא ארה"ב הנבחר ג'ו ביידן ממלא במלוא הרצינות את הבטחת הבחירות שלו ומציב את המאבק בנגיף הקורונה בראש סדר היום בארה"ב. זאת כאשר הוא מרכז את מנגנון קבלת ההחלטות לגבי כל מה שקשור למגפה ברמה הפדרלית. על כן, ביידן החליט למנות את שר הבריאות לשעבר שכיהן בתקופתו של אובמה, ויוויק מרתי, שנבחר מחדש לתפקיד החשוב הזה. בכך יוביל מרתי את המאבק העיקש במגפת הקורונה.

חשוב לציין כי השר המיועד מרתי נחשב לבעל מקצוע רציני, ויש לו הכשרה ברפואה פנימית. במהלך כהונתו כשר הבריאות הוא פרסם דו"ח חשוב ביותר בנושא ההתמכרות בקרב תושבי ארה"ב. עצם בחירתו של מרתי מראה עד כמה ביידן מחויב למאבק במגפת הקורונה. סביר להניח כי הנשיא הנבחר ירחיב במשך הזמן את סמכויותיו של שר הבריאות כדי שיוכל להיאבק ביעילות בהתפשטות הנגיף הקטלני. בנוסף, ביידן החליט להשיב לקדמת הבמה את המומחה אנתוני פאוצ'י, מומחה בכיר למחלות זיהומיות, אשר הותקף פעמים רבות על ידי הנשיא הקודם, דונלד טראמפ. בכוונתו של הנשיא הנבחר למנות את פאוצ'י ליועץ הרפואי הראשי שיסייע לממשל החדש במאבק במגפת הקורונה.

אין ספק כי נבחרת הבריאות של ביידן, שמתמנה לנשיא כאשר ברקע יש שיאי תחלואה חדשים, תהיה קריטית להצלחת כהונתו. עד היום תועדו קרוב ל- 15 מיליון חולי קורונה בארה"ב, ומעל ל- 280 אלף נפטרים. זאת כאשר ממשל טראמפ החליש במידה רבה את חוק הבריאות שאמור היה לספק ביטוח רפואי למיליוני אזרחים.

במסגרת המאבק במגפת הקורונה התחייב ביידן להחזיר את ארה"ב לארגון הבריאות העולמי עם תחילת כהונתו. זאת בעקבות פרישתו הדרמטית של הנשיא הקודם טראמפ מהארגון. ביידן אמר לאחרונה כי יבקש מכל תושבי ארה"ב לחבוש מסכות למשך מאה ימי הכהונה הראשונים שלו. לדעתו, פעולה זו תצמצם באופן משמעותי את שיעורי התחלואה. חבישת המסכות נחשבת אצל הנשיא הנבחר כחובה פטריוטית ולאומית שיש להקפיד עליה. זאת בניגוד לקודמו טראמפ שיצר גל עצום של סרבנות לחבוש מסכות בשל הזלזול הרב שלו בחשיבותן.

ביידן התבטא לאחרונה כי יעשה כל שביכולתו כדי לשכנע את העם האמריקאי לפעול בדרך הנכונה, וכי יהיה מוכן לתת להם דוגמא אישית. עם זאת, הוא הדגיש כי החיסון נגד הקורונה לא יהיה בגדר חובה, וכי לא יכריחו תושבים להתחסן. ביידן אף אמר כי ישמח להתחסן בפומבי כדי להפיג חששות בקרב הציבור לגבי כל מה שקשור לבטיחות החיסון.

ביידן נחוש בדעתו להוציא את ארה"ב מהמצב הקשה שאליו נקלעה בעקבות המגפה הארורה. הוא קרא למחוקקים לאשר את חבילת הסיוע למאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. לאחרונה אף הוגשה פשרה בין הרפובליקנים לדמוקרטים בגובה 900 מיליארד דולר למען המאבק החשוב הזה. הנשיא הנבחר בטוח שהממשל צריך להזרים סיוע נוסף כדי לשפר את המצב. על כן, ביידן וצוותו עובדים במרץ על חבילת סיוע נפרדת.

אין ספק כי ביידן יעשה כל מאמץ כדי להתגבר על מגפת הקורונה ולשפר את מצבם הכלכלי של תושבי ארה"ב. הנשיא הנבחר מוטרד מאוד משיעורי התחלואה הגבוהים בקרב מדינות רבות בארה"ב ומהמצב הכלכלי הקשה שתושבים רבים נקלעו אליו. לדעתו, ארה"ב נמצאת בעיצומו של אחד המשברים הכלכליים הקשים ביותר בהיסטוריה המודרנית. על כן, ביידן מתעקש על גיבוש חבילת סיוע חדשה, אשר תעניק דמי אבטלה והטבות נוספות לתשעה מיליון מובטלים אמריקאים שאיבדו את מקום עבודתם בגלל משבר הקורונה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *