ביידן מזהיר את פוטין כי ישלח אלפי חיילים לאוקראינה

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הודיע הלילה (שבת) כי הוא ישלח בזמן הקרוב כוחות אמריקניים למדינות החברות בברית נאט"ו במזרח אירופה, "אך לא יותר מדי"

המשבר בין אוקראינה לרוסיה: נשיא רוסיה ולדימר פוטין אמר היום לנשיא צרפת מקרון שהמערב מתעלם מדרישות הביטחון של רוסיה. 150 אלף חיילים רוסים הוצבו בגבול רוסיה – אוקראינה.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הודיע הלילה (שבת) כי הוא ישלח בזמן הקרוב כוחות אמריקניים למדינות החברות בברית נאט"ו במזרח אירופה, "אך לא יותר מדי".

הפנטגון הציב אלפי חיילים בכוננות לקראת פלישה רוסית לאוקראינה.

דובר הפנטגון ג'ון קירבי הודיע השבוע כי 8,500 חיילים נמצאים ב"כוננות מוגברת" למקרה שיישלחו בהתראה קצרה למזרח אירופה כדי לתגבר את כוחות נאט"ו.

מוקדם יותר אמר ראש המטות המשולבים של ארה"ב גנרל מארק מילי כי פלישה רוסית לאוקראינה תהיה "נוראה" ותגרום לכמות משמעותית של נפגעים. בתדרוך לכתבים הזהיר מילי כי "אפשר לדמיין איך זה עשוי להיראות באזורים עירוניים צפופים, לאורך כבישים. זה יהיה מחריד. זה יהיה נורא. וזה לא הכרחי".

שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין אמר אמש כי לנשיא פוטין יש כעת יכולת צבאית לפעול נגד אוקראינה. בשיחה עם כתבים הוא הוסיף כי ארה"ב מחויבת לעזור לאוקראינה להגן על עצמה, בין היתר באמצעות אספקה של מערכות נשק נגד טנקים

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *