ביקורת בתוך מרצ: פתרון שתי המדינות לא מוזכר בהסכם "המחנה הדמוקרטי"

גורמים במרצ מתחו ביקורת על ההסכם לכינון המפלגה המשותפת עם שפיר וברק. בנוסף נטען שאין בהסכם מגבלה על ישיבה בממשלת אחדות בראשות נתניהו. הורוביץ הבוקר: "התועלת יותר גדולה מכל בעיה ומחלוקת"

גורמים במרצ מתחו הבוקר (ראשון) ביקורת על הסעיף המדיני באיחוד עם אהוד ברק וסתיו שפיר, זאת מכיוון שבסעיף נמנעו מלהזכיר את המונח "שתי מדינות לשני עמים", אלא הסתפקו במשפט כללי שמדבר על חתירה להסדר מדיני. כך פרסם הבוקר זאב קם ברשת ב'.

כמו כן, הם ביקרו את העובדה שאמנם ישנו סעיף שמדבר על כך שלא תהיה כניסה לממשלת ימין, אך אין מגבלה על כניסה לממשלת אחדות, גם אם הליכוד ירכיב אותה.

ביקורת נוספת שנמתחה על ההסכם היא שמרצ מקבלת רק ארבעה מקומות ב-11 המקומות הראשונים. זאת למרות שהיא המפלגה המרכזית בחיבור וגם זו שמובילה אותה. למרות הביקורת, ההסכם צפוי לקבל היום את אישורה של ועידת מרצ.

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ, שעומד גם בראש המפלגה המשותפת, דחה בריאיון לתוכנית קלמן ליברמן בכאן רשת ב' את הביקורת בנוגע לסעיף המדינה ואמר: "כתבנו עקרונות כלליים ומנחים שלא מבטלים שום עקרונות שלנו. בוודאי שפתרון שתי המדינות זאת האפשרות היחידה להגיע כאן לשלום ולהסדר, חד משמעית".

"כמו בכל מהלך וחיבור יש כל מיני סוגיות ובעיות שיש בכל מפלגה ובמערך פוליטי. אבל כשאתה מסתכל על התועלות זה יותר גדול מכל בעיה ומכל מחלוקת", הוסיף הורוביץ. "כשבאתי לבחירות האלה אמרתי בצורה הכי ברורה שאנחנו צריכים להגדיל כוח. אנחנו צריכים להוביל סדר יום במדינת ישראל".

הורוביץ התייחס בריאיון עם אסף ליברמן וקלמן ליבסקינד לקשריו של אהוד ברק עם ג'פרי אפשטין: "ברגע שהוא אמר לי שהוא ניתק כל קשר עם האדם הזה, אז נפתחה הדרך לשיתוף פעולה. אנחנו עוסקים כאן במהלך פוליטי שמוביל לעלייה של גוש השמאל בבחירות. אני מעדיף להסתכל על היתרונות והתועלת שהחיבור מביא לנו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *