ביקורת על מיכאלי: "ממנה רק נשים – ומדיחה ימנים"

במשרד התחבורה יוצאים נגד השרה והמנכ"לית בעקבות פיטורי הבכירים: "עריפת ראשים בזמן מחסור בכוח אדם". המשרד: "העובדים נבחנים על בסיס מקצועיותם". כך מפרסם הבוקר (ו'), הכתב המדיני של "ישראל היום", אריאל כהנא

בכירים וזוטרים במשרד התחבורה וביחידות הכפופות לו מותחים ביקורת חריפה על התנהלות של "עריפת ראשים בזמן של מחסור במינויים".

הביקורת מגיעה בעקבות דרישת מנכ"לית המשרד, מיכל פרנק, משני בעלי התפקידים המשמעותיים ביותר במשרד התחבורה, שילה אדלר ויעקב נתניהו, להתפטר מתפקידיהם. אדלר נבחר במכרז להיות ראש אגף תשתיות במשרד התחבורה. נתניהו נבחר לפני מספר חודשים על ידי ועדת מינויים לשמש כראש מנהל התחבורה הציבורית. לשניים רקע פוליטי המזוהה עם הליכוד ועם ראש הממשלה הקודם, בנימין נתניהו.

עובדים ששוחחו עם "ישראל היום" ציינו כי הדרישה מהשניים להתפטר מגיעה בעת ששורת בעלי תפקידים מרכזיים בחברות הממשלתיות הכפופות למשרד התחבורה, הודיעה על עזיבת התפקידים. מדובר במנכ"ל נתיבי איילון איתמר בן מאיר, המשנה למנכ"ל אליצח דמבינסקי ותפקיד יו"ר דירקטוריון נתיבי איילון, שאיננו מאויש כבר כמה חודשים.

נתיבי איילון אמורה להוציא לפועל פרויקטים בשווי מיליארדי שקלים, במסגרת תוכניות הענק של הממשלה בתחום התחבורה. מדובר בטיפול בבעיית הגודש בגוש דן וביצוע רוב הפרויקטים במגזר הערבי, שעליהם הוחלט בממשלה.

גם לחברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) אין יו"ר דירקטוריון. את התפקיד מילא עד לפני כמה חודשים רם בלינקוב, שמונה למנכ"ל משרד האוצר. שרת התחבורה מרב מיכאלי מייעדת לתפקיד את השרה לשעבר ציפי לבני. אולם על רקע חוסר ניסיונה בניהול חברות גדולות, ההערכה היא שהוועדה המייעצת למינוי בכירים תפסול את המועמדות, כפי שקרה עם השר לשעבר עמיר פרץ. החברה אחראית בין היתר על בניית הרכבת הקלה של גוש דן – פרויקט שכבר סובל מעיכובים רבים.

מינויים חסרים נוספים הם יו"ר דירקטוריון ומנכ"ל קבוע לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, וכן חברי דירקטוריון רבים בחברות השונות הכפופות למשרד התחבורה.

עובדים במשרד אמרו כי אחת הסיבות לריבוי התפקידים הבלתי מאוישים היא ההתעקשות של מיכאלי ופרנק למנות דווקא נשים.

פקיד בכיר ציין כי: "נוצר מצב שבו גם תפקידים רבים אינם מאוישים, גם עורפים ראשים על רקע פוליטי, וגם גברים לא רוצים להתמודד כי ידוע להם שהשרה והמנכ"לית רוצות רק נשים. התחושה היא שהגברים פסולים".

עובד נוסף טען כי הסימון של נתניהו ואדלר משבש כבר שבועות ארוכים את עבודת משרד התחבורה. במשרד התחבורה טוענים כי השניים ממשיכים לעבוד כרגיל, אך עובדים אמרו ל"ישראל היום" כי זה חודשים ארוכים השניים מתקשים לעשות זאת. "הרקע שלהם ידוע ולכן הם סומנו מהרגע הראשון, אף ששניהם נבחרו לתפקידים שלהם על פי כל דין. נתניהו מונה על ידי הממשלה, ואדלר נבחר פה אחד על ידי כל חברי הוועדה במכרז פתוח ושקוף של נציבות שירות המדינה. אבל הם מיובשים לפחות חלקית. נוצרים מצבים אבסורדיים שבהם המנכ"לית מנהלת את הדיונים ישירות מול העובדים, מעל ראשם של הבכירים שהיא רוצה בעזיבתם. זה לא מצב סביר".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *