ביקור ראש המודיעין המצרי בישראל: חשש בצה"ל מהסלמה בגבול הרצועה

עבאס כאמל צפוי לדון עם בכירי מערכת הביטחון והדרג המדיני על הסדרה עם ממשלת חמאס ואפשרות לעסקת שבויים ונעדרים. במערכת הביטחון חוששים כי אי התקדמות במשא ומתן תגרור גל אלימות וטרור בגבול הרצועה.

מערכת הביטחון נערכת לביקורו בישראל של ראש המודיעין המצרי, עבאס כאמל, שבו ידון בנושא ההסדרה עם ממשלת חמאס ברצועת עזה, ואפשרות לעסקת שבויים ונעדרים. בצה"ל חוששים כי אי התקדמות במשא ומתן תגרור גל אלימות וטרור בגבול הרצועה, אך מנגד טוענים כי חמאס וארגוני הטרור מרוסנים ולא ממהרים לצאת למערכה נגד ישראל.

ראש המודיעין המצרי צפוי להגיע לרצף שיחות עם בכירי מערכת הביטחון והדרג המדיני בשבועות הקרובים, בתקופה שמוגדרת על ידי צה"ל כרגישה במיוחד. גורמי צבא אמרו כי חמאס והג'יהאד האסלאמי מתקשים להשתקם צבאית מאז מבצע שומר החומות במאי, והעריכו כי חמאס יתקשה לשקם את מלאי הרקטות הארוכות שברשותו, שיותר ממחציתו הושמד במבצע. ביום חמישי שעבר צה"ל העלה את רמת הכוננות לקראת ציון יום השנה לסיכול הממוקד של בכיר הג'יהאד האסלאמי ולשם כך הועברו כיפות ברזל לדרום הארץ, אך בפועל נשמר שם השקט.

לוואלה! נודע כי יש מאמץ ביטחוני ומדיני להגיע להסכמות על מנגנון תשלום משכורות של עשרות אלפי הפקידים בתיווך קטארי ומצרי. ייתכן מאוד ובימים הקרובים תהיה פריצת דרך, ובכך תידחה הסלמה בדרום. גורמים במערכת הביטחון אמרו כי בשלב זה אין כל כוונה בצד הישראלי לשנות מדיניות כלפי עסקת השבויים והנעדרים, והקווים האדומים נותרו כשהיו.

ממשלת חמאס ברצועת עזה טרם מימשה בשלב זה את מכסת עשרת אלפי הפלסטינים שיכולים לעבוד בישראל, אך ההיתר הזה עדיין מעורר דאגה, מאחר ואין בקרה אחרי אלפי הפלסטינים שנכנסים לארץ מרצועת עזה דרך מעבר ארז. גורמים במערכת הביטחון אישרו כי עדיין לא ברור מי מעסיק אותם והיכן הם בכל רגע נתון: "אין עליהם בקרה", אמרו. זאת, בניגוד לכניסת פלסטינים באישור דרך מעברי יהודה ושומרון ובכפוף לבקשה של מעסיקים ישראלים. לשם כך בצה"ל, במשרד הביטחון ובשב"כ פועלים בימים אלו להקמת מנגנון בקרה ומעקב אחר כניסת פלסטינים לעבודה בישראל.

לדברי גורמי ביטחון כי עם הפעלת המנגנון יגדיל הדרג המדיני את היקף הפלסטינים שנכנסים לעבודה בישראל מעבר למכסת עשרת האלפים שאושרה. "מדובר במהלך שמרגיע את השטח, מרסן את הטרור ומעניק תקווה לצד העזתי", אמר גורם ביטחוני.

המזרחן יוני בן מנחם מוסיף כי גובר החשש במערכת הביטחון מההתעצמות של ארגון חמאס בכל הקשור לשיפור הרקטות שברשותו והשימוש במל"טים. גורמי ביטחון בישראל אומרים כי חמאס מנצל את הרגיעה ליישום הלקחים ממבצע "שומר החומות" ומכין "הפתעות" לישראל לקראת סבב הלחימה הבא.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *