"בישראל מקימים מחנות ריכוז עבור 5 מיליון אזרחי המדינה"

חבר הכנסת יברקן עורר סערה בועדת החוקה של הכנסת וננזף

חבר הכנסת גדי יברקן (הליכוד) עורר הבוקר (ראשון) סערה לאחר שתקף במילים קשות את הגבלות הקורונה שהוטלו בישראל. במהלך דיון שהתקיים בוועדת החוקה, טען יברקן כי "בישראל מקימים מחנות ריכוז עבור 5 מיליון אזרחי המדינה שלא מחזיקים בתו ירוק, כמו באוסטריה".

במהלך הדיון טען יבקרן כי למרבית הישראלים אין תו ירוק, וכי "אין פה את תשומת הלב הראויה לזכויות וחירות האדם. אתם משיתים חוק שבסופו של דבר אנשים יפסיקו לציית לו". לאחר מכן, נקרא יברקן לסדר לאחר שהפריע לפרויקטור הקורונה סלמן זרקא לסיים את דבריו. "דבר אחר הוא להביע עמדה, ודבר שני הוא לשבש דיון של ועדה. קראתי לך קריאה ראשונה ואני ממשיך הלאה", אמר לו יו"ר הוועדה חבר הכנסת גלעד קריב.


יברקן סרב לקבל את דבריו של קריב וענה: "אתה לא יכול לסיים לי את זכות הדיבור. אני אפסיק כשאני ארצה, אתה לא תגיד לי לשתוק. תעשו כמו אוסטריה. זה מה שאתם רוצים לעשות. בפועל זה מה שאתם עושים – הקמתם מחנות ריכוז".

בעקבות ההתבטאות החריגה יברקן ננזף והוצא מהדיון. "השימוש שלך בצמד המילים הזה הוא דבר בזוי ונאלח", אמר לו יו"ר הוועדה גלעד קריב. "לדבר בשפה הזו על משרתי ציבור שעסוקים יום ולילה להגן על בריאות הציבור, גם אם דעתך שונה מדעתם… בושה וכלימה". גם חבר הכנסת אביר קארה, שישב ליד יברקן, תקף אותו על דבריו.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *