בית המשפט: מלכה לייפר תוסגר לאוסטרליה

בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל את העתירה שהגישה המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה והכריז על מלכה לייפר בת הסגרה לאוסטרליה

בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל את העתירה שהגישה המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה והכריז על מלכה לייפר בת הסגרה לאוסטרליה. ההחלטה התקבלה לאחר דיון ממושך בטענות השונות שהעלו ב"כ המבוקשת מאז שנת 2014 עת הוגשה העתירה לבית המשפט ועד לקביעת בית המשפט העליון כי מלכה לייפר התחזתה לסובלת ממחלת נפש על מנת לחמוק מהליך ההסגרה.

עו"ד מתן עקיבא ועו"ד אביטל ריבנר מהמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה: "בסיומו של הליך ארוך, ממושך ומורכב, קיבל בית המשפט המחוזי את העתירה שהגישה המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה והכריז על מלכה לייפר בת הסגרה לאוסטרליה. זהו יום חשוב עבור שלטון החוק, עבור המחויבות הבינלאומית של ישראל ובמיוחד עבור נפגעות העבירה. צר לנו על כך שההליכים התמשכו זמן רב, וזאת בעיקר בשל ניסונה של לייפר להתחזות לחולת נפש – ניסיון שכשל על פי החלטות בית המשפט המחוזי ובית המשפט העליון״.

באוגוסט 2014 הוגשה נגד לייפר עתירה להכרזתה בת הסגרה לאוסטרליה, כדי להעמידה לדין שם בגין עבירות מין בשלוש קטינות בין השנים 2004-2008. על פי החשד, העבירות בוצעו תוך ניצול מעמדה כמורה ומנהלת אל מול תמימותן של הקטינות. באוקטובר 2014 הורה בית המשפט המחוזי (כב' השופט וינוגרד) על שחרורה למעצר בית במגדל העמק. וביוני 2016 החליט כב' השופט כהן, להורות על הפסקת הליכי ההסגרה, לאחר שהפסיכיאטר המחוזי קבע כי אינה כשירה לעמוד לדין. המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה טענה כי יש בידיה ראיות לכך שלייפר התחזתה כחולת נפש במטרה להתחמק מהליך ההסגרה.

ביום 11.2.2018 נעצרה מלכה לייפר ע"י משטרת ישראל בחשד לשיבוש הליכי משפט, זאת לאחר חקירה סמויה שהתנהלה בעניינה, במסגרת נמצאו ראיות המעידות כי היא מתחזה לסובלת ממחלת נפש.

ביום 12.2.2018 פנתה המחלקה הבינלאומית לבית המשפט המחוזי בבקשה לחדש את הליך הסגרה. במרץ 2018 הורה בית המשפט העליון על מעצרה של מלכה לייפר עד למתן החלטה בעתירה להסגרתה לאוסטרליה. מאז מינה בית המשפט פאנל מומחים על מנת לדון בשאלת כשירותה של לייפר לעמוד לדין, ובתחילת החודש דחה בית המשפט העליון את ערעורה של מלכה לייפר וקבע כי היא כשירה נפשית לעמוד לדין וכי אין במצבה הנפשי כדי למנוע את המשך הליכי ההסגרה לאוסטרליה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *