בית הנשיא: המנדט להרכבת הממשלה יימסר לגנץ

לאחר שנתניהו הודיע על כך שהוא מעביר את המנדט לנשיא, בית הנשיא הודיע הערב (שלישי) כי המנדט להרכבת הממשלה יועבר מחר בשעה 20:00 בערב ליו"ר כחול לבן חבר הכנסת בני גנץ.

לאחר שנתניהו הודיע על כך שהוא מעביר את המנדט לנשיא, בית הנשיא הודיע הערב (שלישי) כי המנדט להרכבת הממשלה יועבר מחר בשעה 20:00 בערב ליו"ר כחול לבן חבר הכנסת בני גנץ.

מנכ"ל בית הנשיא ערך סבב שיחות עם ראשי הסיעות בנוגע למועמד עליו יוטל המנדט – וכי כל הסיעות נותרו בעמדותיהן הראשוניות. גנץ צפוי לשאת דברים לאחר הענקת המנדט.

אתמול,ראש הממשלה נתניהו הודיע כי הוא מחזיר את המנדט להרכבת הממשלה לנשיא ריבלין. "ערב טוב אזרחי ישראל, לפני זמן קצר הודעתי לנשיא המדינה שאני מחזיר לידיו את המנדט להרכבת הממשלה", אמר נתניהו בסרטון שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו עם צאת החג. "מאז שקיבלתי את המנדט פעלתי ללא הרף, גם בגלוי וגם בסתר, כדי להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה. זה מה שהעם רוצה, זה גם מה שישראל צריכה אל מול האתגרים הביטחוניים שהולכים וגדלים מדי יום, מדי שעה".

נתניהו לא חסך בביקורת כלפי יו"ר כחול לבן בני גנץ ואמר: "במהלך השבועות האחרונים עשיתי כל מאמץ כדי להביא את בני גנץ לשולחן המשא ומתן, כל מאמץ כדי להקים ממשלה לאומית רחבה, כל מאמץ כדי למנוע בחירות נוספות. לצערי, פעם אחר פעם הוא פשוט סירב. תחילה, סירב למתווה הנשיא, אחר כך סירב להיפגש איתי, אחר כך סירב לשלוח את צוות המשא ומתן שלו ולבסוף – סירב לדון במתווה הפשרה שהצעתי".

"הוא לא נתן לזה אפילו 5 דקות, שום דיון רציני, פשוט נתן תשובה אוטומטית שלילית", המשיך ותקף ראש הממשלה. "הוא התמיד בסירובו גם אחרי שקודם לכן נעניתי לבקשתו להיפגש עם הרמטכ"ל שהציג בפניו את מכלול האיומים והאתגרים שמדינת ישראל ניצבת מולם".

"לצערי, הסרבנות של בני גנץ מעידה על דבר אחד – גנץ נותר שבוי בידיהם של ליברמן ולפיד", אמר נתניהו. "לפיד שרוצה במפלתו וליברמן שמונע משיקולים זרים שנוגעים לענייניו האישיים. גנץ, לפיד וליברמן רק מדברים על אחדות. בפועל הם עושים את ההפך הגמור, הם מעודדים פילוג וחרמות, הם פוסלים את חובשי הכיפות, ואת מי הם לא פוסלים? את חברי הרשימה הערבית המשותפת – הם מתואמים איתם כל הדרך לממשלת מיעוט של השמאל".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *