בית ספר חדש לרפואה נפתח בשומרון באוניברסיטת אריאל

אמש נפתחה שנת הלימודים האקדמית, כאשר במוקד העניינים נפתח בית הספר לרפואה באוניברסיטת אריאל. 70 סטודנטים התקבלו ללמוד מחזור הראשון של הפקולטה לרפואה על שם "אדלסון", אשר היא השישית במספרה בארץ, ותהווה חלק משמעותי בפתרון בעיית המחסור באפשרויות הלימוד לרופאים צעירים בישראל. את הטקס פתח דיקן הפקולטה החדשה, פרופ' שי אשכנזי שאמר: "אנחנו נכנסים היום לדרך מרתקת, אנו נרגשים ושמחים בפתיחת הלימודים ומודעים לאחריות הכבדה." בסוף דבריו הודה לד"ר מרים ושלדון אדלסון על האהבה והתמיכה בישראל.

ד"ר מרים אדלסון בירכה ואמרה: "זה יום שמח עבורנו, זמן רב חלמנו על היום הזה, המוסד הזה כאן בלב השומרון מאגד ביחד כל כך הרבה ממה שיקר לליבנו: רפואה, ציונות, מדע, תורה, גאווה יהודית ורופאים יהודים ולא יהודים וכן אהבת ארצנו ואהבת האדם. זה יום שננצור בכל ליבנו, כל חיינו".

שגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן נכח אף הוא בטקס, כאשר את דבריו פתח בברכת שהחיינו וקיימו והגיענו לזמן הזה והמשיך: "בית ספר חדש לרפואה נפתח בשומרון, כדאי לומר זאת שוב- נפתח בית ספר לרפואה חדש בשומרון. כמה אנשים חשבו אי פעם שהמילים הללו ייאמרו? השגריר הוסיף על הקשר המיוחד של השגרירות והאוניברסיטה "שגרירות ארצות הברית נהנית מיחסים חמים עם אוניברסיטת אריאל. אנו מקבלים השראה מתרומתה לחברה הישראלית ולעולם המדעי."

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הגיע לברך ואמר: :העמדה המקצועית של משרד הבריאות היתה כל השנים שאסור לערבב פוליטיקה ורפואה. מדינת ישראל משקיעה בבריאות ורמתה בין הטובות בעולם."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *