בכחול לבן סיכמו: רק גנץ יכהן כיו"ר אופוזיציה

יו"ר כחול לבן בני גנץ התקשר אתמול (שישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו ובירך אותו על ניצחונו בבחירות. בכחול לבן הגיעו להבנות כי רק גנץ יהיה יו"ר האופוזיציה

לאחר 3 ימים: יו"ר כחול לבן בני גנץ התקשר אתמול (שישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו ובירך אותו על ניצחונו בבחירות. "עם סיום ספירת הקולות וקבלת תוצאות האמת אני מברך אותך על ההישג בבחירות", אמר גנץ בשיחה לנתניהו שהבהיר: "נחזיר את ישראל לרגיעה, כל אחד בתפקידו".

בכחול לבן סיכמו כי לא תהיה רוטציה בראשות האופוזיציה. בני גנץ יקבל את התפקיד יו"ר האופוזיציה לאורך כל כהונת הכנסת ה-21. למרות תבוסת גוש השמאל.
גנץ ולפיד נפגשו וסיכמו שהם ממשיכים יחד לאופוזיציה וימרו את חייו של נתניהו משם.

במקביל, נשיא המדינה יחל ביום שני את סבב ההתייעצויות עם כלל הסיעות שנבחרו לכנסת

לאחר קבלת תוצאות הבחירות הרשמיות מידי השופט מלצר ביום רביעי, י"ב בניסן, 17 באפריל, ישקול הנשיא את הצורך בהשלמת סבב ההתייעצויות באם יידרש לכך.

על פי הנוהג, ייפגש הנשיא עם נציגי הסיעות, ישמע את המלצתן ולאחר גמר סבב ההתייעצויות עם כלל הסיעות יכריז על חבר הכנסת עליו תוטל מלאכת הרכבת הממשלה. מרגע שיטיל הנשיא את מלאכת הרכבת הממשלה על חבר הכנסת הנבחר יעמדו לרשותו, על פי חוק יסוד הממשלה, 28 ימים להרכיב ממשלה חדשה בישראל. במצב בו תידרש ארכה לתהליך, בסמכות נשיא המדינה להעניק ארכה נוספת של עד 14 יום נוספים על פי החוק.

ביום שני, י' בניסן, 15 באפריל תגענה הסיעות: הליכוד, כחול לבן, ש״ס, יהדות התורה, חד״ש-תע״ל והעבודה.

ביום שלישי, י"א בניסן, 16 באפריל תגענה הסיעות: ישראל ביתנו, איחוד הימין, מרצ, כולנו ורע"מ-בל"ד. ייתכנו שינויים בלוחות הזמנים של הגעת הסיעות.

בהחלטה היסטורית וראשונה בתולדותיו של בית הנשיא, הנחה נשיא המדינה על העברת מפגשיו עם הסיעות השונות בשידור חי, בכל פלטפורמות המדיה השונות וזאת מתוך רצון לקדם שקיפות מול אזרחי ישראל.

פרטי השידור יועברו לאמצעי התקשורת בהמשך. בנוסף, כבכל סבב התייעצויות, יוקם בבית הנשיא מרכז תקשורת גדול. ראשי סיעות שיבקשו למסור הודעה רשמית לתקשורת יעשו זאת מיד בתום הפגישה עם הנשיא במרכז התקשורת שם יעמדו לרשות העיתונאים כל האמצעים הטכניים הנדרשים וכן עמדות לשידור חי מהמשכן.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *