בכירים במשק קוראים: לקצר את ימי הבידוד ל-10 ימים

הקריאה מגיעה על רקע הודעתו של פרופ’ גמזו על כוונתו לקצר את מספר ימי הבידוד ל-12 ימים

בכירים בענפי המשק, נציגי התעשייה והעסקים מצטרפים למאבקו של יו”ר ועדת החוץ והבטחון, ח”כ צבי האוזר לקצר את ימי הבידוד ל-10 ימים. הקריאה מגיעה על רקע הודעתו של פרופ’ גמזו על כוונתו לקצר את מספר ימי הבידוד ל-12 ימים, בכירים במשק יוצאים במכתב תמיכה במאבקו של ח”כ האוזר לקצר את ימי הבידוד ל-10 ימים בכפוף לביצוע בדיקת קורונה.

בפנייתם לממשלת ישראל נכתב: “בהמשך להחלטות שהתקבלו במדינות רבות בעולם, גם מדינת ישראל חייבת לקצר את משך ימי הבידוד. 14 ימי בידוד הם עול אדיר למשק שגורמים להתמוטטות העסקים הקטנים ומשבשים ומשתקים את פעילות החברות והתעשיות הגדולות.”

בסוף המכתב חתמו הנציגים: “על כן אנו תומכים במאבקו של ח”כ צבי האוזר לקיצור ימי הבידוד, וקוראים לממשלה לפעול בהקדם.”

על פי נתונים שהוצגו בפני ועדת החוץ והבטחון, נכון לנתוני האוצר בחודש ספטמבר, העלות המשקית מכלל הבידודים עומדת כיום על 2.6 מיליארד ש”ח. כמו כן, בשל תקופת הבידוד הארוכה חולי קורונה לא משתפים פעולה עם החקירות, לא מדווחים על אנשים ששהו בקרבתם, ובכך מסכנים מעגל רחב יותר של אנשים ומרחיבים את מעגלי התחלואה. כיום כ-40-50% מהחולים אינם מאותרים וככל שאנשים לא ישתפו פעולה, מספר הלא מאותרים ילך ויגדל. על כן, קיצור ימי הבידוד יתמרץ את הציבור לשתף פעולה.

ח”כ צבי האוזר אמר: “מהלך היציאה מהסגר חייב לכלול את קיצור ימי הבידוד. על ממשלת ישראל לשקלל את הסיכון הבריאותי עם ההשלכות הקשות על העסקים, התעשייה ומשקי הבית. אנו עומדים על יותר 1.6 מיליון מבודדים מה-1 ביולי. קיצור ימי הבידוד הוא מהלך הכרחי לשיקום אמון הציבור במערכות”.

על המכתב חתומים: רון תומר (נשיא התאחדות התעשיינים ויו”ר נשיאות המעסיקים והעסקים), עו”ד אוריאל לין (נשיא איגוד לשכות המסחר), דקלה אבוטבול (יו”ר התאחדות העסקים הקטנים), רו”ח איריס שטרק (נשיאת לשכת רואי החשבון), אביר קארה (מנכ”ל ומייסד קבוצת ‘אני שולמן’), אבשלום וילן (מזכ”ל התאחדות חקלאי ישראל), שי ברמן (מנכ”ל איגוד המסעדות והברים), מנדי קוריץ (מזכ”ל איגוד בעלי העסקים בני ברק).

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *