בכיר ביהדות התורה: "אם נתניהו יחתום – נוכל לצטרף לקואליציה"

בכיר ביהדות התורה למתי טוכפלד ב"ישראל היום": "אם נתניהו יחתום על עסקת טיעון – נחתור להצטרפות לממשלה"

בכיר ביהדות התורה מגלה בראיון ל"ישראל היום": "אם נתניהו יחתום על עסקת טיעון – נחתור להצטרפות לממשלה".

הבכיר הבהיר כי המחויבות של הרשימה היא לנתניהו באופן אישי – ולא בהכרח למנהיג הליכוד שיבוא אחריו. בנוסף, החרדים חוששים מתסריט שבו הליכוד ייכנס לממשלה ויותיר אותם בחוץ. התנאי שהציבו להצטרפות לקואליציה: השהיית כל חקיקה בנושא דת ומדינה למשך שנה – שמשמעותה סיכול רפורמת הגיור של השר כהנא. כך מפרסם הערב (ב') לראשונה, באתר וביישומון "ישראל היום", הפרשן הפוליטי, מתי טןכפלד.

"הכתובת שלנו למו"מ יהיה יאיר לפיד. הוא הציר המרכזי של הממשלה הבאה ויהיה בה ראש הממשלה", אמר הבכיר. בהתייעצות פנימית שהתקיימה כבר ביום חמישי, זמן קצר מאוד אחרי שנודע כי נתניהו עשוי לחתום על עסקת טיעון בקרוב, אמר הבכיר כי המחויבות של המפלגה החרדית הייתה לנתניהו ולו בלבד, ולא למנהיג הבא של הליכוד, יהיה מי שיהיה. ולפיכך, הבהיר, מרגע שנתניהו לא יו"ר הליכוד, אין עוד מחויבות לליכוד, מה עוד שהליכוד עצמו יכול להצטרף לממשלה ולא לקחת איתו את הסיעות החרדיות.

באותה התייעצות עלה כי בהצעה שתעביר יהדות התורה ליש עתיד יקבע כי במשך שנה לא תעלה שום הצעת חוק ולא תעבור כל החלטת ממשלה בנושא דת ומדינה, כלומר הקפאת מצב ושמירה מוחלטת על הסטטוס קוו.

ביהדות התורה ידרשו לעצור כל קידום של מתווה הכותל וחוק גיור, וכן כל נושא שיש בו עניין דתי. עם זאת, לא הוחלט האם להוציא מן הכלל את חוק הכשרות ולדרוש את ביטולו, שכן חלקו כבר אושר במסגרת הממשלה הנוכחית. כמו כן, לא הוחלט מה לעשות עם חוק הגיוס – שבו הסיעות החרדיות מעדיפות שלא לתמוך, אולם לא יפרקו את הממשלה במידה ויעבור.

מנגד, טרם נקבעו קווים אדומים כמו שלילת ישיבה עם רע"מ או ישראל ביתנו. כמו כן, עדיין לא ברור מה מפלגת ש"ס תבחר לעשות אם מהלך כזה יקרה.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. היה יותר מתאים לשים חכ אחר שידוע מזמן שהיה מת להצארף.

    אגב, לכתוב בכירים בלי שם זו בדיחה של עיתונאי שנעבעך רצה לראות את השם שלו בתקשורת

    אני |
    הגב