בכיר בממשל האמריקני טוען: "ישראל עומדת מאחורי חיסולו של פחריזדה"

הבכיר סירב להתייחס לשאלה באשר לידיעתו ואישורו של הממשל בנוגע לפעולה, אך טען כי בעבר ישראל יידעה את ארה"ב על מבצעים דומים

בכיר בממשל האמריקני טען בפני רשת החדשות האמריקנית "CNN" כי ישראל היא זו שעומדת מאחורי חיסולו של ראש התוכנית הגרעינית הצבאית של איראן, מוחסן פחריזדה, מזרחית לטהרן ביום שישי.

המקור סירב להגיד אם הפעולה התבצעה באישורה או בתמיכתה של וושינגטון אך רמז לעיתון כי בעבר ישראל ידעה את ארצות הברית לפני פעולות שכאלו.

הבכיר המשיך וטען כי פחריזדה היווה מטרה עבור שירותי הביון הישראליים במשך תקופה ארוכה וכי החיסול הוא תוצאה של מהלך שתוכנן בקפידה במשך זמן רב. פחריזדה חוסל בעיירה אבסרד שממזרח לבירה טהרן ביום שישי, במבצע מורכב שכלל מטעני חבלה וירי. באיראן מיהרו להאשים את ישראל בחיסול ובירושלים לא הכחישו ולא אישרו את הטענות.

אתמול דיווח אתר החדשות האמריקני "דיילי ביסט" כי נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, נתן אור ירוק לגורמים הניציים יותר בממשלו, בהם מזכיר המדינה מייק פומפאו, ללחוץ ולהעניש את המשטר האיראני, בשבועות שנותרו לכהונתו של הנשיא.

על פי הדיווח, הנשיא אישר מגוון רחב של פעולות נגד המשטר האיראני אך ביקש מאנשיו שלא "לגרום למלחמת עולם שלישית". על פי הנטען באתר החדשות, הנשיא זימן לשיחות אישיות את מזכיר המדינה, היועץ לביטחון לאומי ועוד פקידים אחרים במערכת הביטחון במטרה לדון בפעולות אפשריות נגד איראן.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *