בכיר במשטרת ירושלים בראיון מקומם: טרור הטיקטוק על חרדים לא לאומני. האזינו

מפקד מרחב קדם במשטרה תנ"צ שמואל (סמי) מרציאנו על הסרטון שבו צעיר ערבי מכה נער חרדי: "זה לא רק לאומני, פשוט כשזה לאומני זה תופס תהודה". האזינו לראיון

סמי מרציאנו, מפקד מרחב קדם במחוז ירושלים, דחה טענות לפיהן שורת אירועי האלימות שתיעדו צעירים ערבים הם מעשי טרור. עם זאת, הוא הזהיר כי התהודה לה זוכים הסרטונים ברשתות עלולה להביא למקרי חקיינת. "אנחנו מתייחסים לאירועים האלה בצורה חמורה"

לדברי תת ניצב סמי מרציאנו, "לא הייתי מכנה את זה טרור הטקיטוק", אמר בריאיון ל-103FM. "יש לנו מספר סרטונים מסוף השבוע, גם מתל אביב. משטרת ישראל רואה בחומרה רבה את אירועי התקיפה האלו. אנו מכירים את התופעה של להתגאות בכל מיני אירועים בתחום הפלילי, אנשים עושים את זה עם סמים, לפעמים ירי", אמר.

כשנשאל האם להערכתו זה עלול להסלים, השיב: "אנחנו קוטעים כי אנחנו מייצרים הרתעה, כי אנחנו עוצרים חשודים. לא רק אלו שמבצעים את העבירה, אלא גם אלו שמצלמים או מעלים לרשת החברתית. אנחנו גם מייצרים הרבה הידברות עם מנהיגים ערביים בהקשר הזה, ואנשים שמשפיעים כדי להוקיע את התופעה הזאת". באשר לטענות כי מדובר באירוע לאומני, אמר תנ"צ מרציאנו: "הסממנים הם כאלו ברורים, ביהמ"ש מבין שזה נעשה על רקע דתי או לאומי. ביהמ"ש, בהקשר הזה, ההתייחסות שלו יותר מחמירה".

כמו כן, הוא ציין כי במהלך הלילה אירע אירוע תקיפה נוסף כלפי חרדי, "בשער שכם שפכו קפה על יהודי עובר אורח. האירוע נמצא אצלנו בחקירה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *