בכל שנה מתים בישראל כ -8,000 איש מעישון

אגודה למלחמה בסרטן תציין ב-31 במאי את היום הבינלאומי לקידום המאבק בעישון.

יום זה נערך במטרה להדגיש את הסיכונים הבריאותיים הקשורים לעישון טבק וניקוטין ואת צעדי המדיניות היעילים להפחתת מספר המעשנים.

השנה מתמקד ארגון הבריאות העולמי בקשר בין עישון ובריאות הריאות ומדווח כי ההשפעה השלילית והמזיקה שיש לעישון על תפקודי הריאות של מבוגרים וילדים כוללת מחלות סרטן ומחלות דרכי נשימה כרוניות כתוצאה מעישון פסיבי או אקטיבי.

מנתוני ארגון הבריאות העולמי עולה כי ברחבי העולם מתים כ -165,000 ילדים לפני גיל חמש מזיהומים בדרכי הנשימה התחתונות כתוצאה מחשיפה לעישון פסיבי. אלו שחיים ממשיכים לסבול מההשלכות הבריאותיות של החשיפה בילדות ונמצאים בסיכון מוגבר להתפתחות COPD (מחלת ריאות חסימתית כרונית) בבגרות.

נכון לשנת 2019, העישון הורג יותר מ -8 מיליון בני אדם בשנה ברחבי העולם ובנוסף מיליון בני אדם שאינם מעשנים שמתים כתוצאה מעישון פסיבי. המשמעות היא שעישון הורג אדם אחד בעולם בכל 4 שניות.

מנתוני משרד הבריאות עולה כי בכל יום מתים בישראל 22 בני אדם ממחלות הקשורות בעישון כמו סרטן ריאות, סרטן הגרון, מחלת ריאות חסימתית כרונית, התקפי לב, שבץ מוחי ומוות פתאומי. בסך הכל, בכל שנה מתים בישראל כ -8,000 איש מעישון מהם כ-800 מעישון פסיבי.

מירי זיו, מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן, אמרה כי "מדינת ישראל קידמה בשנה החולפת את השוואת המיסים, הרחיבה את חוק איסור העישון במקומות ציבוריים ושידרגה את חוק הגבלת הפרסום והשיווק של המוצרים הממכרים והממיתים. כל זאת לאחר מאבק נחוש של אירגוני המאבק בעישון, חברי הכנסת ובתמיכת משרד הבריאות. היסטוריית החקיקה והאכיפה של העישון בעולם, הוכחה כמצילת חיים, אך עבודה רבה עוד לפנינו כאן בישראל. נדרשת חקיקה פעילה ואכיפה יעילה ונמרצת על מנת שנוכל לגדל פה דור של אזרחים צעירים חופשי מהתמכרות לטבק וניקוטין".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *