בליכוד יוזמים: החוק שימנע מהיבא יזבק להתמודד שוב בבחירות

אחרי שעמד מאחרי ניסיון פסילתה של חברת הכנסת מבל"ד, אך לא הצליח לעשות כך כיוון שבג"צ החליט אחרת מועדת הבחירות. חבר הכנסת אופיר כץ מהליכוד הגיש הצעת חוק שתסייע בבחירות הבאות לפסול מועמדים שתמכו בטרור

חבר הכנסת אופיר כץ ממפלגת הליכוד הגיש היום תיקון לחוק יסוד הכנסת על הליך פסילת המועמדים, הצעת החוק שסעיפיה באים לתקן את הליך פסילת המועמדים לכנסת. כאשר עיקרי השינוי בחוק כוללים: את הפסקאות הבאות. יהיה ניתן לפסול מפלגה שנמצאת בתוך רשימת מועמדים- מפלגות שהתאחדו לרשימה.

בנוסף, הרחבת סעיפי הפסיל על כל גילוי אהדה לפעולות טרור כלפי המדינה או אזרחים, או למבצעם, גם אם מפגע בודד, ייחשב עילה לפסילה. הפסילה תתקבל גם אם אין ״מסה קריטית״ וקיימים מקרים בודדים של תמיכה מפורשת או משתמעת.

בנוסף, הליך אישור בית המשפט העליון להחלטת ועדת הבחירות לפסול מועמד, יהפוך להליך ערעור אשר המועמד רשאי לערער על החלטת ועדת הבחירות- זאת על מנת לחזק את כוחה של הועדה ולמנוע מבית המשפט העליון התערבות ורמיסה של החלטת חברי הכנסת שמייצגים את הציבור.

חבר הכנסת אופיר כץ אמר ״הגשתי היום תיקון והרחבה לחוק יסוד הכנסת בנושא פסילת מועמדים- לא ייתכן שבג״ץ יכשיר תומכי טרור לשבת בכנסת ישראל, צריך לשים לזה סוף- לא עוד ״אין מסה קריטית״, לא עוד ״נתון לפרשנות״ ולא עוד לרמוס את ועדת הבחירות שמייצגת את הציבור- מי שמהלל מחבלים לא ישב כאן״.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *