"בלי כחול לבן לא בטוח שהיה היום משפט לנתניהו"

שר הביטחון בני גנץ אמר בכנס ההנהגות של התנועה הקיבוצית: "לא בטוח שאם נתניהו היה נשאר ראש ממשלה לבדו היה מתקיים משפט".

עוד אמר גנץ: "עובדה שצה"ל והשב"כ נדרשים להשתלב במעטפת של המאמץ למיגור הפשיעה היא לא מובנת מאליה – ואינה טובה. אבל האלטרנטיבה גרועה הרבה יותר״.

שר הביטחון בני גנץ, נאם הערב (ג') בכנס ההנהגות של התנועה הקיבוצית.
.
גנץ התייחס למצב הפוליטי ואמר: "לממשלה הקודמת נכנסנו במצב חירום בריאותי, כלכלי וגם שלטוני. היינו ערב סיפוח חד צדדי מסוכן לביטחון, במצב שבו מעמדו של היועץ המשפטי היה מעורער ומערכת המשפט תחת מתקפה, וכשהאישי התערבב עם הציבורי גם בטיפול בקורונה.
בלי כחול לבן, היה מתרחש פה תסריט בלהות שהיה מערער את יסודות הדמוקרטיה הישראלית. בלי כחול לבן בממשלה הקודמת, לא בטוח שהמשפט שמתקיים היום, היה מתנהל כסדרו. מבחינתי ומבחינת כחול לבן, הממשלה הנוכחית היא נכס – וחילוקי הדעות בה הם חלק מהצורך להגיע להסכמות בסיסיות בתוך החברה הישראלית."

גנץ התייחס לתקריות האלימות בדרום וברחבי הארץ: ״המצב הזה הפך למצב חירום לאומי ומצריך מכולנו, כולל צה"ל להתגייס. לפני שבועיים – קיימתי הערכת מצב משולבת של צה"ל, המשטרה והשב"כ ואישרתי את תוכנית "מגן הנגב. בכנות, העובדה שצה"ל והשב"כ נדרשים להשתלב במעטפת של המאמץ למיגור הפשיעה היא לא מובנת מאליה – ואינה טובה. אבל האלטרנטיבה גרועה הרבה יותר״.

עוד אמר גנץ: ״אנחנו כממשלה מחויבים לאפשר לקיבוצים להמשיך לצמוח, לבנות ולקלוט. עלינו לשמור על הייצור המקומי לצד קיום רפורמה בחקלאות, להגדיל את מכסת העובדים הזרים כולל עובדים פלסטינים, משום שזה אינטרס ביטחוני וכלכלי, ולשמור על זכותכם לשמור על אורח החיים הקיבוצי".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *