בלי מגבות ובלי טיש בפורים: התקנות החדשות של גור

החשש מנגיף הקורונה – בחסידות גור הוסרו כל המגבות מאזור היכל ביהמ"ד בעקבות התפשטות נגיף הקורנה. בנוסף בקריאת המגילה ישתתפו רק החסידים תושבי י-ם ולא יתקיים טיש בפורים

החשש מנגיף הקורונה – בחסידות גור הוסרו כל המגבות מאזור היכל ביהמ"ד בעקבות התפשטות נגיף הקורנה. בנוסף בקריאת המגילה ישתתפו רק החסידים תושבי י-ם ולא יתקיים טיש בפורים, כך דיווח ישראל כהן.

במשרד הבריאות הציגו בצהרים את תכנית 11 הצעדים להתגוננות מפני הקרונה.

על פי התכנית, ישראלים השבים מ- צרפת, גרמניה, שוויץ, ספרד אוסטריה יחויבו בבידוד בית למשך 14 יום, ההחלטה רטרואקטיבית מיום עזיבת היעד.

זרים ממדינות אלו לא יוכלו להיכנס לישראל, אלא עם יציגו יכולת מוכחת לבידוד בית. ישום החלטה זו יכנס לתוקף בימים הקרובים.
כמו כן יש. איסור גורף לקיום כנסים בינלאומיים בישראל.

תושבי ישראל השבים מכינוסים בינלאומיים בחו״ל– יחויבו בבידוד בית 14 יום. עובדי מערכת הבריאות – איסור גורף לצאת לחו"ל.
6. חל איסור לקיים אירועים המוניים והתקהלויות מעל 5,000 איש. חל איסור השתתפות בהתכנסויות מעל 100 איש , לאנשים שחזרו מכל יעד בחו״ל
ב 14 הימים האחרונים.

כן ישנה המלצה לנציב שירות המדינה לאסור באופן גורף יציאות עובדים לחו"ל.

עוד המלצה לבני 60 ומעלה ולבעלי מחלות רקע כרוניות כגון מחלות לב , סכרת ,יתר לחץ דם , מחלות נשימתיות או דיכוי חיסוני , להימנע מהתקהלויות וממגע עם אנשים ששבו מכל יעד בחו״ל או בעלי תסמינים או אנשים החשודים כחולים.

על פי התכנית תיירים ששהו באיראן, עיראק, סוריה, לבנון (ב-14 יום האחרונים) לא יורשו להיכנס.

לסיום, משרד הבריאות ממליץ להקפיד הקפדה יתרה על היגיינה ולהימנע מלחיצות ידיים.

 

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. לא יתקיים טיש בפורים זה התחלת של שבירת הקליפה בגור

    לא יתקיים טיש בפורים זה התחלת של שבירת הקליפה בגור

    לא יתקיים טיש בפורים זה התחלת של שבירת הקליפה בגור |
    הגב
  2. זה התחלה של שבירת הקליפה

    .
    זה התחלה של שבירת הקליפה

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  3. בקרוב נזכה בס"ד לברכת השם: "וַהֲסִרֹתִי מַחֲלָה מִקִּרְבֶּךָ" מצוה גדולה לפרסם הסגולה לכל עם ישראל. היא הסגולה החזקה לבטל המחלה של הקורונא-וויירוס וזה יכול להציל אותנו כהרף עין.

    בקרוב נזכה בס"ד לברכת השם: "וַהֲסִרֹתִי מַחֲלָה מִקִּרְבֶּךָ" מצוה גדולה לפרסם הסגולה לכל עם ישראל. היא הסגולה החזקה לבטל המחלה של הקורונא-וויירוס וזה יכול להציל אותנו כהרף עין. לקיים מה שנאמר "וְנִשְׁמַרְתֶּם מְאֹד לְנַפְשֹׁתֵיכֶם" וגו'.

    חשוב לציין ~ ~ ~ אמירת פטום הקטורת בשחרית ובמנחה – בכוונה, בקול, ביחד חזן וקהל מעביר גזירות.
    כתוב בספר "מעבר יבק" דף ק"ס זה לשונו , אין לנו דבר מסוגל לבטל כל נגע וכל פגע רע כהזכרת [פרשת] מעשה הקטרת בכוונת הלב עם החזן בקול, עד כאן לשונו.
    ובזה מבטל הקוראנה-ווירוס כהרף עין בעזהי"ת – נא לפרסם ולהודיע לתושבי ארץ ישראל וחו"ל.
    —————
    סגולות פיטום הקטורת: אדם שמתמיד באמירת 'פיטום הקטורת' זוכה לדברים להינצל ממגפות וחלאים רעים, הברכה תהא מצויה במעשי ידיו, ינצל מדינה של גיהנום ומאחיזת כוחות הסטרא אחרא.

    הנה סגולת פטום הקטורת ע"פ הזוהר הקדוש:
    בזוהר הקדוש (ויקהל דף רי"ח ע"ב) הפליג בשבח אמירת פיטום הקטורת וזו לשונו: אמר רבי שמעון, אי בני הוו ידעין כמה עלאה עובדא דקטורת קמי קודשא בריך הוא, הוו נטלי כל מילה ומליה, והוו סלקין לה עטרה על רישיהו ככתרא דדהבא וכו'.

    וזו לשון הרב סגולות ישראל:

    א.. מבטלת מגפה וחלאים רעים.

    ב.. ינצל משעבוד מלכויות.

    ג.. הברכה מצויה במעשה ידיו.

    ד.. ינצל מדינה של גיהנום.

    ה.. מבטלת הקליפות והחיצונים וסטרא אחרא.

    ו.. מבטלת הכישופים

    ז.. מבטלת הרהורים רעים.

    ח.. נוחל שני עולמות עולם הזה והעולם הבא.

    ט.. מסלק הדינים מעליו.

    י.. ימצא חן וחסד בעיני כל רואיו.

    יא.. מסוגלת לעושר.
    ——————
    כמה עובדות על תפילת הקטורת ומעלותיה:

    1.- פיטום הקטורת הם קטעי הלכה תנאיים, שעוסקים בקטורת הסמים שהיו מקטירים בבית המקדש. נהוג לאומרה בתחילת תפילות שחרית ומנחה.

    2.- יש אומרים כי צריך להיזהר מאוד ולומר את התפילה מתוך סידור, כדי לא להשמיט אף סממן מסממני הקטורת. הזוהר הקדוש (ח"ב ריב, ב') משבח ביותר את מעלת אמירתה של 'פיטום הקטורת' וכותב שהיא מסוגלת ביותר להציל את האדם מכל מיני פורענויות המתרגשות לבוא לעולם.

    3.- ישנם שני טעמים עיקריים, בגינם אנו אומרים את פיטום הקטורת: א) משום שזה שקול כנגד הקטורת שהיו מקטירים בבית המקדש מדי יום, בבוקר ובערב. ב) כדי שכל יהודי יזכה ללמוד ולשנות בדברי חכמים, מדי יום.

    4.- במקורות מובא כי תפילת 'פיטום הקטורת' היא אחד הטקסטים היחידים מימי בית שני, שעליהם אין מחלוקת בין התנאים (בית הלל ובית שמאי) ועל כן היא מסמלת שלום, אחדות והרמוניה.

    5.- בספרו 'כף החיים', סימן י"ז אות י"ח, כותב ר' חיים פלאג'י כי אמירת 'פיטום הקטורת' היא סגולה נפלאה לעשירות. וזו לשונו: "יכתוב פרשת הקטורת על קלף או גוויל בכתב אשורית כספר תורה, ויקרא בו ויעשה לו סגולה. דהקטורת מעשיר ומובטח לו דלא יופסק פרנסתו, ותמיד יהיה לו פרנסה טובה וכלכלה ברווח ולא בצמצום".

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב