בלי מסכות: החסידויות שלא חוששות מהקורונה

זר כי ייכנס למרכזים החרדים יבחין כי בריכוזים הליטאים שומרים על כללי משרד הבריאות ביתר שאת – ואף בהגזמה, מאידך, בחסידויות רבות לא מייחסים חשיבות רבה להוראות משרד הבריאות

האם בחסידיות לא מקפידים לעטות מסכות ולשמור על כללי משרד הבריאות? זר כי ייכנס למרכזים החרדים יבחין כי בריכוזים הליטאים שומרים על כללי משרד הבריאות ביתר שאת – ואף בהגזמה, מאידך, בחסידויות רבות לא מייחסים חשיבות רבה להוראות משרד הבריאות.

אם תכנסו לבתי כנסת הכפופים תחת מרן הגר"ג אדלשטיין לא תמצאו מתפלל אחד שאינו עוטה מסכה על פניו, בפלג הירושלמי מתייחסים למסכות בזלזול ואף מגחכים בצחקוקים על ההנחיות של משרד הבריאות, בקרב הציבור החסידי בארץ כמו גם בקרב הציבור הכללי בישראל יש התרופפות של המשמעת הציבורית, בעוד בחסידתו גור צאנז ועוד חסידויות רבות נשמעים להוראות משרד הבריאות, יש כאלו שלא נשמעים להוראות ולא מקפידים לעטות מסכות בבתי הכנסת ובמקומות ציבוריים.

בחסידות סלונים התקיימה אמש חתונה בהשתתפות מאות חסידים שם נראו המשתתפים כשהם ללא מסכות, בחסידות סאטמר בארה"ב התקיימה אמש חתונה בהשתתפות אלפי חסידים ויש כאלו שטוענים כי גם בבעלזא מתקיימות כל יום חתונות באולמות 'כרגיל', כל האירועים הללו ללא שמירת מרחק וללא מסכות.

בשיחה עם גורם הבקי בעולם החסידות הוא מציין לטובה את גור, קרלין וסאסוב – "ששמרו ושומרים מאוד עד עכשיו בכל השטיבלך, בתי ספר וחיידרים בקפדנות מקסימלית."

צאנז – שומרים, אך יחד עם זאת 21 חסידים בקריית צאנז בנתניה נדבקו בנגיף ועוד 9 בקריית צאנז טבריה חלו בקורונה.

ויז'ניץ – סביר, בחתונה האחרונה בשבוע שעבר נדבק חתנו של האדמו"ר ואף בנו, ויש חשש להדבקה נוספת בחסידות.

סלונים – שמרו בהתחלה, וכעת כבר לא שומרים על כלום.

סלאנים, ויזניץ מרכז, פינסק קרלין, סטאמר, תולדות אהרן/ אברהם יצחק – לא שומרים כלום.

יש לציין כי בציבור החילוני לא מקפידים על שמירת מרחק ועטיית מסכות, בתיעוד שהראו בתקשורת נראים מאות אוהדי כדורגל חוגגים מידי יום את ניצחון קבוצתם בצפיפות רבה ברחבי תל אביב, וגם ביתר הערים החילוניות רבים אינם מקפידים על חבישת מסכות, בעוד בעיר בני ברק נזהרים ונשמרים על פי הכללים.

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. התמונה ישנה הרבה לפני הקורונה

    התמונה ישנה, הרבה לפני הקורונה.
    יש כאן כאלה אני מכיר אותם היום עם זקן מאפיר בתמונה כאן הם עם זקן שחור.

    אמיר |
    הגב
  2. בראש השנה נדבקו בגור למעלה מאלף שלוש מאות בחורים ואברכים

    הכל נכתב בראש השנה, הלילה הושענא רבה, שלב חתימה חלוט, אפשר עוד לקבל חנינה צריך לעורר רחמי שמים בתפילות ותחנונים כדאי להשתמש בעו"ד=ותשובה ותפילה וצדקה מעבירין את רוע הגזרה.

    מאנדהוא מאשדוד |
    הגב
  3. בחסידות גור שומרים מאוד על הכללים ויותר מכך

    הכל שם בשיטת קפסולות גם בתלמודי תורה,משהו מוגזם מאוד.
    הם נזהרים בבתי כנסת רק עם מסיכות בלי שתיה,

    מנדי |
    הגב