בלעדי: הכירו את החרדי שמנהל את מעבדת הקורונה של צה"ל

במעבדה הצבאית לבדיקת קורונה, במחנה צריפין, יש רק 12 חיילים. 11 מהם בקבע ובמילואים ורק אחד בסדיר וגם הוא בכלל התעקש להתנדב לצה"ל כשעלה מצרפת – למרות מצבו הבריאותי: רב"ט הלל שומן, בן 22. חרדי, חסיד חב"ד.

במעבדה הצבאית לבדיקת קורונה, במחנה צריפין, יש רק 12 חיילים. 11 מהם בקבע ובמילואים ורק אחד בסדיר וגם הוא בכלל התעקש להתנדב לצה"ל כשעלה מצרפת – למרות מצבו הבריאותי: רב"ט הלל שומן, בן 22. חרדי, חסיד חב"ד, כך חשף בטוויטר הכתב לענייני צבא וביטחון של קול ברמה ואקטואליק, מנדי ריזל.

שומן אחראי על תדרוך אנשי הצוות, על הלוגיסטיקה ובקרה על הבדיקות. הוא נושא בתפקיד הזה גם ביום יום, בחצי השנה האחרונה, במסגרת שירותו במעבדת זיהוי פלילי ברבנות הצבאית.

"שומן עובד בתוך המעבדה, הוא עושה את הבדיקות. מקבלים דגימות ממשטרה צבאית ופראמדיקים, קולטים אותם, מביאים אותם לחדר הבדיקות, מאבחנים אותם, בודקים אם יוצא חיובי או שלילי. הוא זה שקובע אם חיובי או שלילי", מסביר גורם צבאי.

לדברי שומן, בשיחה עם 'קול ברמה', "לאחר הכשרה ארוכה של כחצי שנה, למדתי לתפעל את המעבדה באופן מלא ובעצם להוות מוקד ידע עבור אנשי המקצוע המשרתים במעבדה בסדיר ובמילואים. אני אחראי על תדרוך אנשי הצוות, בקרה על הליכי בדיקת ה-DNA ועוד. מטרת המעבדה היא לזהות חללים באמצעות טכנולוגיה מתקדמת של זיהוי. באופן כללי, אני מאוד אוהב את התפקיד שלי ורואה בו חשיבות רבה. בעת הנוכחית, אני חש יותר מעורב בהרתמות למאמץ הלאומי להתמודדות מול הנגיף. אני מרגיש שזכיתי להיות בעל תפקיד בסדר גודל כזה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *