במחאה על הנטיעות: הבדואים השתוללו והציתו רכבים

 לאחר אירוע נטיעות של קק"ל בהשתתפות בכירי הליכוד בנגב, מאות בדואים התפרעו הערב בכבישי הדרום וזרעו הרס

לאחר אירוע נטיעות של קק"ל בהשתתפות בכירי הליכוד בנגב, מאות בדואים התפרעו הערב בכבישי הדרום וזרעו הרס.  במשטרת ישראל התקבל דיווח כי סמוך לצומת גורל רכבת נוסעים בלמה לאחר שנהג הקטר זיהה כי הונחו אבנים על מסילת הברזל. המכשול הוסר. שוטרים הגיעו למקום, החלו סריקות ונפתחה חקירה.

מספר רכבים הוצתו במספר מוקדים סמוך לבאר שבע.

בתנועת רגבים מגיבים להתפרעות הבדואים שהחלה הערב לאחר נטיעות קק"ל בנגב. "התרענו והזהרנו ערב הקמת הממשלה מול כל כל המפלגות הציוניות, כי אסור להקים ממשלה הנשענת על מפלגה אנטי ציונית ותומכת טרור. התרענו לפני חברי הממשלה עוד לפני העברת תקציב המדינה, כי רע"מ לא יסתפקו בהקפאת חוק קמיניץ, ב-50 מיליארד שקלים ובחוק החשמל".

בכביש 25 סמוך לנבטים התקבל דיווח אודות יידוי אבנים לעבר אוטובוס ורכב פרטי. לרכב הפרטי נגרם נזק. שוטרים במקום.

 

ראש הממשלה לשעבר נתניהו מסר בתגובה: "אף אחד לא יעצור נטיעת עצים בארץ ישראל. אני נותן גיבוי מלא לכוחות הביטחון ודורש מבנט לגנות מייד את ההסתה של רע״מ, שותפתו הבכירה לממשלה ".

שר החוץ ויו"ר ויש עתיד יאיר לפיד הגיב: "12 שנה של הפקרת הנגב והזנחת הבעיה הבדואית לא יבואו לפיתרון ביום אחד. מדינת ישראל צריכה לטעת עצים על אדמות המדינה, אבל לא חייבים לפגוע בפרנסתם של תושבי האיזור."

הפרשן מוחמד מג'אדלה כתב בטוויטר: "‏מה שהכי מטריף את רע"מ זה שרק לפני שנה וחצי הם הצליחו להפעיל לחצים על הממשלה הקודמת (נתניהו-גנץ) ולעצור את הנטיעות בנגב בהוראת עמיר פרץ, כשהם מחוץ לקואליציה. היום הם בפנים ולא מצלחים להזיז דבר."

חברת הכנסת מירי רגב כתבה בתגובה לאלימות: "הערב ברור יותר מתמיד: ממשלת בנט – עבאס מסכנת את חייהם של אזרחי ישראל.לא אאפשר שאזרחי הדרום יופקרו על ידי בנט ושקד. אני קוראת למשטרה להשיב מיד את הסדר והבטחון האישי לתושבי הדרום. לא ישימו לנו שום אולטימטום ולא נקבל התנהלות בריונית שכזאת. זה מה שקורה כשבנט הוא החייל מס' 1 של עבאס"?.

ח"כ מיקי זוהר הגיב על התפרעות הבדואים בנגב, הערב: "התפרעות הבדואים בנגב והניסיון לפגוע ברכבות נוסעים יחד עם הודעת התמיכה של החמאס – מוכיחה את החשיבות של המאבק. לא נקבל תכתיבים מהתנועה האיסלאמית על הבנייה בארצנו."

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *