במסגרת הסדר פשרה: 115 אלף שקל פיצויים לחרדי תושב בית שמש

"אני מקווה שבמשטרה יפנימו את פסק הדין הזה ואת חומרת מעשי השוטרים"

חרדי תושב בית שמש יפוצה בסכום של מאה וחמישה עשר אלף שח לאחר שעבר סמוך להפגנה, נדחף על ידי שוטר ידו נשברה ונגרם לו נזק לצמיתות.

בחודש מארס 2017 התקיימה הפגנת חרדים בבית שמש. האזרח, תושב בית שמש ביקש להגיע לביתו ועבר סמוך להפגנה אלא שאחד השוטרים שסבר כי הוא חלק מהמפגינים החליט לדחוף אותו וגרם לשלושה שברים בידו.

החרדי תבע את המשטרה באמצעות עורכי הדין איתמר בן גביר ויוספי מזר שהגישו גם חוות דעת רפואית על הנזק שנגרם לו לצמיתות, אובדן ימי עבודה והנזק העתידי.

במסגרת הסדר פשרה הגיעו עורכי הדין והפרקליטות להסכמה לפיה תשלם המשטרה פיצוי על סך של מאה וחמישה עשר אלף שח והשופטת מוריה צ'רקה מבית משפט השלום בירושלים נתנה להסכם תוקף של פסק דין.

עו"ד בן גביר: מדובר בפסק דין חשוב ובסכום מכובד שאני מקווה שיעביר את המסר ויסמל מגמה של פיצויים מכובדים למפגינים שנפגעים מאלימות של שוטרים ודאי אלימות כה חמורה שמובילה לנכות. אדם שהולך להפגין לא צריך לחזור הביתה עם נזק לצמיתות ואני מקווה שבמשטרה יפנימו את פסק הדין הזה ואת חומרת מעשי השוטרים שחלק מהם מתעלמים מהחוק ונוהגים בברוטליות מקוממת ומיותרת.

עו"ד מזר:המקרה הנוכחי ממחיש עד כמה התופעה של ברוטליות משטרתית היא דבר פסול שיש לגנות בפה מלא. לצערנו, המשטרה אינה מבינה שהשינוי צריך לבוא קודם כל ממנה, והיא אינה מבינה שעליה קודם כל לטפל בקשר השתיקה של השוטרים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *