במערכת הפוליטית תקפו את הרב אבינר: "פנאטים דתיים ושוביניסטים"

ראש ישיבת עטרת ירושלים הרב שלמה אבינר הסעיר את התקשורת כאשר אמר בריאיון לירון דקל וברוך קרא ב"כאן רשת ב'" שלפיהם לנשים כלל אין מקום בפוליטיקה. ובעקבות הבהרתו כי הוא מתנגד לעמידת אישה בראשות מפלגה, גם במחיר של איבוד כוח פוליטי. מכחול לבן עד ישראל ביתנו לא פסקו לתקוף

ראש ישיבת עטרת ירושלים הרב שלמה אבינר הסעיר את התקשורת כאשר אמר בריאיון לירון דקל וברוך קרא ב"כאן רשת ב'" שלפיהם לנשים כלל אין מקום בפוליטיקה. ובעקבות הבהרתו כי הוא מתנגד לעמידת אישה בראשות מפלגה, גם במחיר של איבוד כוח פוליטי.

בכחול לבן תקפו את הרב. מספר 2 ברשימה ח"כ יאיר לפיד היה ראשון לצייץ בטוויטר: "פנאטים דתיים ושוביניסטים לא צריכים להיות בפוליטיקה, ולמען האמת גם לא ברבנות".

ח"כ אורנה ברביבאי פנתה אל הרב: "נתת כעת זריקת מוטיבציה לנשים רבות, מדוע נכון להן להיות בפוליטיקה". ח"כ מיקי חיימוביץ' המשיכה בקו דומה: "תודה לרב אבינר שהזכיר לי למה נכנסתי לפוליטיקה".

בישראל ביתנו התייחסו לדברי הרב ושיגרו תגובות חריפות. "אותו הרב שקובע שרפלקסולוגיה ורפואה אלטרנטיבית הן כישוף", מסר ח"כ עודד פורר. "הוא אחד הרבנים שמסמנים את התופעה החמורה של ההקצנה ודרדור המערכת לכיוון של מדינת הלכה חשוכה, שמפלה נשים, שמבטלת מקצועות מוכרים ומתחילה בציד מכשפות".

אמירתו של הרב אבינר היא עוד דוגמא למדינת ההלכה שבדרך", הצטרפה לביקורת ח"כ יוליה יוליה מלינובסקי. "רב שמחנך מאות תלמידים להדרת נשים הזה דבר רע ומסוכן. אבל אל תדאג הרב אבינר, נשים רבות יהיו גם יהיו בכנסת ובתפקידי מפתח בממשלה הבאה, לגבי הקיצוניים הדתיים- העם יחליט".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *