במשרד הבריאות זועמים על הביקורת של בנט באו"ם על בכירי משרד הבריאות

שר הבריאות ניצן הורוביץ התראיין הערב (שלישי) לחדשות 13 והתייחס לביקורת שאמר ראש הממשלה נפתלי בנט על בכירי משרד הבריאות. "הופתעתי מהדברים. הם לא היו במקום ובטח לא בנסיבות שנאמרו.

שר הבריאות ניצן הורוביץ התראיין הערב (שלישי) לחדשות 13 והתייחס לביקורת שאמר ראש הממשלה נפתלי בנט על בכירי משרד הבריאות. "הופתעתי מהדברים. הם לא היו במקום ובטח לא בנסיבות שנאמרו. אני תומך ומגבה את אנשי משרד הבריאות", אמר הורביץ. בכירים במשרד הבריאות תוקפים את ראש הממשלה נפתלי בנט לאחר נאומו באו"ם: "מתנהג בילדותיות ולא יודע לקבל ביקורת", כך דיווח ירון אברהם.

"הם עושים את חובתם ועובדים במצוינות", גיבה הורוביץ. "הבעתי בפני ראש הממשלה את הביקורת. שוחחתי עם הבכירים, אמרתי להם שאני מגבה אותם ושחשוב שיגידו את דעתם המקצועית. הם מבינים שלנו יש שיקולים יותר רחבים".על המחסור במכונות האקמו: "אני מרוצה מהנתונים שיורדים בימים האחרונים, יש מגמה חיובית. אני אמרתי מתחילת הגל שצריכים לחיות לצד הקורונה. במערכת הבריאות צריכים משאבים, כוח אדם. המצב קשה בבתי החולים כי במשך 20 שנה הממשלות חנקו את הבריאות. אני בגישה סוציאל-דמוקרטית ואני רוצה לעשות מהפכה – להביא כוח אדם ותקציבים".

"חיים לצד הקורונה משמעו לשמור על מדינה פתוחה. אני אמרתי שלא יהיה סגר. אני לא חושב שצריך הגבלת התקהלויות, המגמה בירידה וצריך להקפיד על ההנחיות. הכל נעשה תוך שיתוף והתחשבות בהמלצות הבריאות. הבוסטר השלישי נעשה לפי המלצות הגורמים שלנו והם ברמה הגבוהה היותר- אני סומך עליהם לחלוטין".

על השאלה מדוע לא כונס קבינט הקורונה אמר הורביץ, "לא היה צורך, קיבלנו את ההחלטות תוך היוועצות עם הגורמים הרלוונטיים. הנתונים שאנחנו רואים היום, מראים שהמחלה היא בעיקר של אנשים שלא התחסנו. אנשים צריכים להתחסן ולהגן על עצמם".

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס (שני) בתדרוך כתבים למשבר הקורונה וענה לביקורת אנשי משרד הבריאות שודרשים להטיל מגבלות נוספות על מנת לבלום את התחלואה. "עם כל הכבוד לקבינט המומחים ולמומחים לרפואה – חלקם לא רואים את התמונה המלאה".

דילוג לתוכן