במשרד הבריאות מזהירים: "ההתפרצות קרובה מתמיד, יש עלייה במספר החולים הקשים"

מאז אתמול בחצות נתגלו בישראל 47 חולי קורונה בלבד, 92 בסך הכול ביממה האחרונה. מדובר בירידה במספר החולים, לעומת הימים האחרונים בהם נרשמו מאה חולים, אלא שלצד זאת, קיימת עלייה במספר המאושפזים

מאז אתמול בחצות נתגלו בישראל 47 חולי קורונה בלבד, 92 בסך הכול ביממה האחרונה. מדובר בירידה במספר החולים, לעומת הימים האחרונים בהם נרשמו מאה חולים. בכירים במשרד הבריאות מזהירים הערב כי התפרצות נוספת של הקורונה – קרובה מתמיד .

הכתב של חדשות 13 נדב אייל עידכן בטוויטר שלו כי ביממה האחרונה ישנו עליה במספר האשפוזים בירושלים, במצב בינוני ואחד קשה. אשפוזי בינוני גם בסורוקה. "צריך לומר שלא נראו דברים כאלה בשבועות האחרונים. החולה הקשה בירושלים הוא קרוב משפחה של תלמיד בגימנסיה; הוא היה חולה למעלה מ-10 ימים לפני שנבדק, ועובד בעבודה בה הוא נחשף לאנשים רבים." כתב אייל שהוסיף: הבעיה המסתמנת בירושלים היא ששרשראות ההדבקה לא לגמרי נהירות. לא הכל חוזר לגימנסיה. בכירי משרד הבריאות טרודים מאוד. ייאמר לזכות הרופאות המחוזיות בירושלים שהן ביצעו בדיקות המוניות. נקווה שהיה די בכך.

ממרכז שניידר לרפואת ילדים וביח בילינסון נמסר כי זוג הורים לתינוקת שנולדה אתמול בבית החולים בילינסון והועברה למחלקת הפגים במרכז שניידר נמצאו חיוביים לקורונה. האם, שמאושפזת בבילינסון במתחם נפרד לא ביקרה במחלקת הפגים, אולם האב שהה שם בערב. התינוקת נמצאה שלילית לנגיף. בוצע תחקיר אפידמיולוגי לאיתור מגעים, עובדים שהיו בחשד לחשיפה נכנסו לבידוד וייערך סיקור לאנשי צוות, הורים ופגים לפי הצורך.

במקביל, משרד הבריאות שוקלים בהפעלת הליכים נגד בני משפחה של חולה, מפני שהחליטו לא לשתף פעולה עם חקירה אפידמיולוגית. מדובר בחולה קורונה שהשתתף לפני כשבוע באזכרה רבת משתתפים ולא ברור אם היא נערכה במסגרת ההנחיות.

במושב תפרח אובחן חולה קורונה. מדובר באדם שחלה, שהה במלונית, הבריא ושוחרר- והיום שוב אובחן כחולה בנגיף. עשרות תושבים נכנסו לבידוד.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *