במשרד הבריאות קוראים לבנט לשקול שינויים קיצוניים בטיפול במגיפה

מומחים מקבינט משרד הבריאות קוראים לכינוס דחוף של הקבינט כדי לשקול שינויים "קיצוניים" באסטרטגיית הטיפול במגפה, לרבות השתה של מגבלות התקהלות על אירועים המוניים. בנט הנחה לצמצם את העבודות מהמשרדים

מומחים מקבינט משרד הבריאות קוראים לכינוס דחוף של הקבינט כדי לשקול שינויים "קיצוניים" באסטרטגיית הטיפול במגפה, לרבות השתה של מגבלות התקהלות על אירועים המוניים.

במקביל, ראש הממשלה בנט הורה להיערך להורדת היקף העבודה הפיזית במשרדי הממשלה ל-50%, ולהעביר את שאר העובדים לעבודה מהבית. ההחלטה תובא לאישור השרים במשאל טלפוני.

בצהרים פורסם כי עד כה זוהו בישראל 175 מאומתים. 113 מאומתים ששבו מדרום אפריקה , אנגליה, צרפת, ארה"ב, איחוד האמירויות, הונגריה, איטליה, נמיביה, טנזניה, גרמניה, מרוקו, ספרד, סרביה, בלגיה, קפריסין ותורכיה. 31 מאומתים שהינם מגעים של שבים מדרום אפריקה, אנגליה, ארה"ב וצרפת.17 בקהילה (3 ארועים) 14 בבדיקה

מתוך אותם 175 מאומתים: 53 לא מוגנים (לא מחוסנים, מחלימים שעברה חצי שנה מההחלמה, ומחוסנים במנה שניה שעברה חצי שנה ממועד החיסון), 122 מוגנים ו – 1 לא ידוע.

קיים חשד גבוה לעוד 380 מקרים של חשיפה לוראיינט אומיקרון שעדיין לא התקבלו תוצאות הריצוף:
• 211 – חוזרי חו"ל
• 46 – מגעים
• 123 – בקהילה

מבין סך המאומתים וה"חשד הגבוה" (555):
• 229 עם סימפטומים
• 325 בלי סימפטומים.
• 1 בתהליך בדיקה

בשלב זה, מי שנחשף (כולל מחוסנים/מחלימים) למאומת לוריאנט האומיקרון או למי שהוגדר ב"חשד גבוה", צריכים לבצע בדיקת PCR ולהיכנס לבידוד למשך 14 יום עם אפשרות לקיצור בידוד ביום ה- 7 לאחר תוצאת בדיקת PCR שלילית.

מיכל זכות, בת ה-16 שדיברה בישיבת הממשלה, סיפרה בגלי צה"ל על תהליך ההחלמה מקורונה. "מאז שחליתי בקורונה אני סובלת מכאבי ראש ובעיות זיכרון וריכוז, היום כשאני שולחת הודעה אני צריכה לבדוק כמה פעמים שאין לי שגיאות כתיב. בישיבה דיברנו בעיקר על ההשפעה של הפוסט קורונה ואיך זה בא לידי ביטוי בלימודים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *