בנט בהצהרה דרמטית: "הזן ההודי מדביק גם מחוסנים – אל תצאו לחו"ל"

ראש הממשלה נפתלי בנט הגיע הערב לנתב"ג והכריז על צעדים חדשים ודרמטיים – בעקבות העלייה בתחלואה בקרב ילדים. בנט ביקש ממי שלא מחויב לטוס – לוותר על הנסיעה לחו"ל וקרא לנוער להתחסן

ראש הממשלה נפתלי בנט הגיע הערב לנתב"ג והכריז על צעדים חדשים ודרמטיים – בעקבות העלייה בתחלואה בקרב ילדים. בנט ביקש ממי שלא מחויב לטוס – לוותר על הנסיעה לחו"ל וקרא לנוער להתחסן.


בנט הזהיר כי הזן ההודי מדביק גם אנשים מחוסנים שהתחסנו בחיסון פייזר. "אנחנו יודעים שיש עדיין אפקט משמעותי לחיסון, אבל עדיין אפשר להתחסן – אבל גם להידבק. ראינו במדינות אחרות, כמו בריטניה עלייה משמעותית באשפוזי הילדים".

ראש הממשלה המליץ לציבור לעטות מסכות במקומות סגורים וציין, כי אם יעלו המספרים – זו תהיה הנחייה מפורשת. "לא צריך להיכנס לבהלה, אבל חייבים לכבות את הדבר הזה. בואו לא נידרש לסנקציות. בתוך המדינה אני קורא – בואו נכבד את הדבר הזה, זה תלוי רק בהתנהגות שלכם".

"זן הדלתא שלפעמים קוראים לו הזן הודי מתפשט באופן מואץ ברחבי העולם עם קצב הדבקה הרבה יותר גבוה ממה שהכרנו. משהו שם מדבק בערך 50% יותר לצערי", אמר בנט בתחילת דבריו. "אנחנו רואים תחילת התפשטות בתוך ישראל כולל הידבקות בקהילה, שאנחנו לא תמיד יודעים לאתר את המקור".

על חיסון בני הנוער, קרא בנט לילדים להגיע לקבל את החיסון לקורונה בהקדם. "באופן רשמי קוראים לכל הילדים ובני הנוער מגיל 12 ומעלה לצאת ולהתחסן בהקדם האפשרי. כל האינדיקציות המדעיות בישראל ובעולם מלמדות שהסכנה מהמחלה גבוהה לאין ערוך מהסיכון של החיסון. יש המון פייק ניוז – אנחנו מדברים על עובדות", אמר. "אני יכול להגיד כאבא לילדים – אני את ילדיי אחסן. החיסונים שבידינו רובם תוקפם יפוג עד סוף יולי. כדי להשלים את שני החיסונים צריך להגיע לחיסון הראשון עד 9 ביולי".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *